Tizianov portret Gospođe i kćeri otkriven je zahvaljujući rendgenskim zrakama i pažljivo restauriran. Portret je ostao nedovršen kada je Tizian, najznačajniji predstavnik venecijanske slikarske škole umro 1576. godine, a platno je vjerojatno iskoristio jedan od njegovih učenika Leonardo Corona, kako bi na njemu naslikao sliku "Tobija s anđelom".
"To je jedinstvena lijepa slika. Tu je bliskost u odnosu majke i kćeri. Nema dvojbe", rekao je Francis Russell, iz aukcijske kuće Christie's prigodom razgledavanja slike u petak.
"Činjenica da je slika ostala nedovršena znači da je tada nisu smatrali vrijednom ali i da vjerojatno nije rađena po narudžbi", rekao je Russell.
Boja koja je prekrila original očuvala ga je od zuba vremena, a slika je jedinstvena ne samo po tome što je Tizian, punim imenom Tiziano Vecellio, rijetko slikao žene, nego i po tome što se mislilo da nikad zajedno nije naslikao majku i kćer.
Ne postoje bilješke o tom radu napravljenom pedesetih godina 16. stoljeća kada je ostarjeli Tizian već bio najpoznatiji i najtraženiji slikar u Italiji, no vjeruje se da predstavlja slikarevu kćer Emeliu s njezinom kćerkom.
Slika "Tobija s anđelom" prvi put se spominje sredinom 18. stoljeća i tada se smatralo da je Tizianova. Vlasnike je mijenjala nekoliko puta, od ruskog cara Nikole I. do francuskog trgovca umjetninama Renea Gimpela u dvadesetim godinama prošlog stoljeća. Kada je njemačka vojska 1939. godine napala Francusku Gimpel je svoju kolekciju prebacio na čuvanje u London ali je tajnu o mjestu gdje ju je čuvao odnio sa sobom u smrt 1944. godine u koncentracijskom logoru.
Njegovi su sinovi Ernest i Jean kolekciju našli u spremištu u okrugu Bayswater 1946. godine. Slika je dva puta neuspješno prodavana na aukciji kao Tizianova 1947. u Sothebysu i 1963. u kući Christie's. Jean Gimpel je sliku poslao na rendgensko ispitivanje u Courtauld Institute gdje je i otkrivena kompozicija koja se nalazila ispod "Tobije s anđelom".
Nakon godina mukotrpne restauracije koju je vodio Alec Cobbe, slika je svjetlo dana ugledala na izložbi u Madridu 2003. godine.