NHS ističe da je Vlada, u dogovoru s Inom, doista usporila rast cijena naftnih prerađevina na domaćem tržištu, ali su cijene tih prerađevina već ionako vrlo visoke.
Čak dvije trećine cijene litre goriva čine porez, trošarine i naknade za ceste i autoceste, što odlazi u državni proračun, pa se zbog povećane cijene goriva i državni proračun bogatije puni.
Vlada je najavila mjere zaštite standarda građana kad cijena bezolovnog eurosuper benzina prijeđe 8 kuna, a onda računalnom akrobatikom cijenu eurosuper 95 benzina držala na razini od 2 lipe ispod 8 kuna.
Javnosti je objašnjavano da je to najviše trošena kategorija benzina, a kako njezina cijena nije prešla 8 kuna, za nekim drugim mjerama nema potrebe. Istodobno su poskupjele ostale vrste naftnih prerađevina, a posebno je zabrinjavajuće poskupljenje plavog dizela.
Sada Vlada uzmiče s najavljenih 8 kuna, na kojima će pokrenuti mjere za zaštitu standarda građana, na čak 9 kuna, a pritom građane upozorava kako bi trebali više štedjeti pri uporabi osobnih automobila, ne voziti se po jedan u automobilu i više koristiti javni prijevoz.
Za te mjere nije bila potrebna preporuka Vlade, ističe NHS te pita hoće li Vlada prva svojim primjerom pokazati kako treba štedjeti.
Hoće li Vlada mijenjati skupe automobile, koji su veći potrošači goriva, za one koji troše manje i hoćemo li ubuduće gledati kako službeni vozač u automobilu vozi četiri ministra ili predsjednika Vlade sa još tri druga člana Vlade, kaže se u otvorenom pismu.