Po riječima upraviteljice Ariane Kralj, izložbom ugledne umjetnice Sanje Stani Gliptoteka se zapravo oprašta od ovogodišnje ljetne sezone s nadom da će i ubuduće njegovati tradiciju izlaganja skulptura u glini. Jer, podsjetila je Kralj, zagrebačka hrvatska keramika jedna je od vrjednota s kojom smo uvijek bili u samu vrhu europskih likovnih kretanja.
Skulpture je za izložbu odabrala i postavila te napisala predgovor popratnom katalogu likovna kritičarka Marina Baričević koja smatra da Sanja Stani u svojem suvremenom tematskom ciklusu "spaja nespojivo", što je, rekla je, čest izazov umjetnicima.
Baričević je objasnila da je riječ o svojevrsnu "ready madeu" jer autorica uzima predmete svakodnevne uporabe (lopata, motika, sjekira, škare za lim), nepromijenjene iz njihova prvotna konteksta i uklapa ih u suživot s glinom - u sastavnicu skulpturalne forme.
Odabrane skupture-ptice, koje u svojoj karakternoj osobnosti variraju različite izričaje duhovnosti, čak i grotesknosti, na pragu su se jeseni sklonile na pravo mjesto, rekla je Baričević.
Sanja Stani rođena je 1967. u Zagrebu, gdje je i završila Školu primijenjene umjetnosti. Članica je ULUPUH-a i ZUH-a, a izlaže već dva desetljeća, među ostalim redovito i na Trijenalu hrvatske skulpture. Dobitnica je nagrade Ex-tempo keramike Piran 2001. i 2002.
Izložba u Gliptoteci HAZU-a otvorena je do 25. rujna.