Silosi preuzimaju kukuruz, soju i pšenicu od poljoprivrednika na Srednjem Zapadu a željeznica ih prevozi do luka na istočnoj obali SAD-a, pri čemu više od polovine žitarica namijenjenih izvozu prolazi kroz New Orleans.
Taj se pak američki grad našao na udari uragana Katrina i nije poznato kada će njegovi lučki terminali biti obnovljeni i ponovno otvoreni.
Zato silosi i željeznica ne znaju trebaju li žitarice koje su obično prevozili brodovima Mississippijem prevoziti željeznicom ili kamionima. Dodatni su faktor neizvjesnosti kapaciteti željezničke mreže i pomorskih luka s obzirom na povećani teret.
"Jednostavno je prerano da bi se pokušalo odgovoriti na ta pitanja", kazao je Steve Forsberg, glasnogovornik kompanije Fort Worth, BNSF Railway Co. sa sjedištem u Teksasu.
U normalnim su uvjetima rujan i listopad najaktivnijih izvozni mjeseci kada je u pitanju izvoz kukuruza i soje, podsjetio je Jerry Fruin, profesor na fakultetu za poljoprivredu sveučilišta Minnesota i stručnjak za riječni prijevoz robe.