Česi i Slovaci nastanjeni u inozemstvu također razmišljaju o tome kako bi im brand "Čehoslovačka" mogao financijski pomoći.
Češki premijer došao je na ideju tijekom posjeta Parizu radi pružanja potpore francuskim socijalistima u pripremama za referendum o prijedlogu europskog ustava. Naime, Paroubek je predstavljen kao premijer Čehoslovačke, zemlje koje je prestala postojati prije 12 godina.
"Gradonačelnik Pariza predstavio me kao premijera Čehoslovačke. Shvatio sam da se ljudi još sjećaju Čehoslovačke i to kao dobre robne marke", objasnio je češki premijer.
Paroubek je objasnio da želi iskoristiti dobru reputaciju Čehoslovačke primjerice u Argentini, Čileu, Kanadi i SAD-u. "U nekim zemljama postoje realne šanse za intenzivnu suradnju s češkom i slovačkom manjinom. Smatram da mnogi Slovaci još razmišljaju 'čehoslovački'. Upravo je to nedostajalo na repertoaru naše vanjske politike", kazao je.
"Iako možda slovačkim kolegama neće biti drago, pojam Čehoslovačke zapravo je vrijedna imovina, počevši od industrijskih i potrošačkih proizvoda, preko kulture do čehoslovačkih diplomanata", poručio je Paroubek češkim diplomatima početkom tjedna na sastanku u Pragu.