Riječ je o, kako za Hinu pojašnjava pomoćnik ministra za telekomunikacije i poštu Darko Dvornik, najmanjem skupu telekomunikacijskih usluga određene kvalitete, u koje osim javne govorne usluge ulaze još i besplatni pozivi brojeva za hitne službe, telefonski imenik, javne govornice, pristup Internetu i drugo.
Unutar osnovnih usluga mogu se predvidjeti, kaže Dvornik, i posebne pogodnosti za socijalno ugrožene slojeve korisnika usluga, primjerice umirovljenike. Time država želi omogućiti svim građanima mogućnost zadovoljenja osnovnih komunikacijskih potreba, ističe Dvornik.
Osnovno je, naglašava, da te usluge trebaju biti dostupne po pristupačnoj cijeni svim krajnjim korisnicima u Hrvatskoj, neovisno o tome u kojim se dijelovima zemlje nalazili, u velikim gradovima, na otocima ili pak u selima s malim brojem stanovnika.
Pružanje takvih usluga još ne postoji u Hrvatskoj, a nakon stupanja toga pravilnika na snagu Vijeće Agencije za telekomunikacije treba proglasiti operatere koji su u stanju pružiti te usluge, ističe Dvornik..
Kako su te usluge od iznimnog značaja za cijelo društvo Ministarstvo, kaže, želi u izradu toga pravilnika uključiti širu javnost kako bi bio što kvalitetnije i sveobuhvatnije napravljen.
Stoga svi zainteresirani mogu svoje sugestije i komentare poštom ili putem e-maila na adresu ministarstva dostaviti do 1.rujna ove godine.