Voditelj grupacije teretnih prijevoznika RH pri HGK Branko Lukšić kazao je da traže poništenje natječaja jer se imovina transportnog dijela TLM-a vrijedna 13 milijuna kuna prodaje ispod cijene, odnosno za 1,6 milijuna kuna. U natječaju se, dodaje, nigdje nije navodilo da se kupcu prodaje i prijevoz tereta, odnosno izvozne robe te tvornice.
Riječ je o 230 šlepera izvozne robe mjesečno iz TLM-a, kaže Lukšić ističući da je prodaja slovenskoj tvrtki ugrozila egzistenciju 283 prijevoznika sa 803 vozila i 1.600 zaposlenih u tri dalmatinske županije.
Naime, prošli su tjedan TLM i Viator&Vektor, uz ugovor o prodaji nekretnina, opreme i druge imovine TLM-ove poslovne jedinice Transport, a istodobno su ugovorili trogodišnju poslovnu suradnju, prema kojoj će Viator&Vektor prevoziti svu robu iz TLM, odnosno za sva tri društva u grupi TLM.
Lukšić ističe da resorno Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka treba reagirati i poništiti natječaj.
Prodajom transportne jedinice TLM-a, tvrdi, dolazi u pitanje privatizacija cijelog TLM-a, jer će to biti teško ostvariti, ako je prijevoz tereta iz tvornice već uvjetovan ugovorom s drugom tvrtkom.
Direktorica Sektora za promet i veze HGK Ljubica Herceg i Lukšić smatraju da država treba zaštiti domaće međunarodne teretne prijevoznike koji su u teškom položaju zbog visokih cijena derivata, ali i zbog toga što se na ovakav način prijevoz hrvatske izvozne robe umjesto domaćima prepušta stranim prijevoznicima, .
Nadalje, Lukšić je kazao da resorno ministarstvo nema sluha za prijevozničku branšu i njihove probleme, te da je zbog nekoordiniranosti niza državnih organa prijevozništvo palo "na niske grane", a problem predstavlja i korupcija, te nedovoljan broj CEMT-ova (međunarodne dozvole za prijevoz).
Lukšić je najavio da će HGK u rujnu resornom ministarstvu uputiti prijedlog za ustrojavanje registra hrvatskih prijevoznika u kojem bi se vidjelo koliko koja tvrtka ima kapaciteta, a i po kojem bi se onda dijelili CEMT-ovi.
U Hrvatskoj je registrirano 138.290 teretnih vozila, a međunarodno licenciranih cestovnih prijevoznika tereta ima 2.721 sa 9.258 vozila.
Najveći dio od 55,3 milijuna tona robe u cestovnom prijevozu lani, čak 88,2 posto, obavljen je u unutrašnjem prijevozu, dok se 10,3 posto obavi u međunarodnom prijevozu, a samo 1,5 posto u međunarodnom prijevozu za treće zemlje.