Tijekom prošle godine obavljalo je kupovinu preko granice 35 posto ispitanih kućanstava, naprema 29,2 posto 2002., pokazala je anketa. Štoviše, na taj način kupuju učestalije nego prije.
Švicarske obitelji odlaze u trgovine u susjednu Austriju, Francusku ili Njemačku prosječno 8,8 puta godišnje u usporedbi sa 6,5 puta prije tri godine, iako postoje ograničenja u količini robe koju mogu uvesti bez plaćanja dodatnih carina.
Odlazak u prekograničnu vikend kupovinu već je dugo popularno u gradovima Baselu ili Ženevi, koji se nalaze na granici s Njemačkom ili Francuskom. No, čini se da je taj trend sada prodro dublje u Švicarsku, kazala je Sandra Wuest iz AC Nielsena.
"Penetracija je porasla. Tako možemo pretpostaviti da sve više ljudi koji ne žive blizu granice odlazi u kupovinu u inozemstvo", rekla je. Anketa nije ispitala razloge širenja prekogranične kupovine.
Maloprodajne cijene robe široke potrošnje, osobito hrane su u Švicarskoj, koja nije članica EU, oko tri puta skuplje nego na susjednom europskom jedinstvenom tržištu. Asortiman ponuđene robe također je manji. Švicarci u inozemstvu najradije kupuju voće i povrće, dodala je Wuest.
Glavna destinacija je Njemačka u koju odlazi 20 posto kućanstava, slijedi Francuska sa 12 posto, Austrija 5 posto i Italija 3 posto. Stvarne brojke za Italiju vjerojatno su i veće jer anketa nije obuhvatila kućanstva južnog kantona Ticino talijanskog govornog područja, u kojoj buja prekogranična kupovina. Anketom je obuhvaćeno 3.000 kućanstava diljem Švicarske.