Prije agresije Hrvatsku je godišnje posjećivalo oko 250.000 Amerikanaca, ali je taj broj drastično pao u prvim poslijeratnim godinama.
Sada se taj broj polagano, ali sigurno vraća i 2005. bi trebala biti najuspješnija poslijeratna godina s prognozama da će više od 100.000 Amerikanaca provesti dio svog odmora u Hrvatskoj.
"S ovoga tržišta buking će se sigurno povećati jer je godina 2005. godina Hrvatske", rekla je za Hinu Nena Komarica, voditeljica Ureda Hrvatske turističke zajednice u New Yorku.
Ona kaže da su turoperatori koji prodaju Hrvatsku u svojim brošurama "rasprodali svoje programe pa očekujemo više od stotinu tisuća putnika".
Velik broj američkih gostiju dolazi i u hrvatske luke Dubrovnik, Korčulu, Zadar, Split i Pulu na kružnim putovanjima. Procjenjuje se da će na taj način Hrvatsku posjetiti oko pola milijuna turista, među kojima će biti i dobar broj Amerikanaca.
Važan američki izdavač turističkih vodiča Lonely Planet proglasio je Hrvatsku najpoželjnijim svjetskim odredištem u 2005. svjedočeći o njezinoj sve većoj popularnosti u Americi, ali i potičući američke turiste da se opredijele za Hrvatsku kad biraju između mnogo poznatijih destinacija.
Niz američkih listova i specijaliziranih turističkih časopisa, među kojima The New York Times, National Geographic Adventure, Conde Nast Traveler, In Style Magazine, Outside Magazine, objavili su u posljednjih mjesec dana velike pozitivne članke o Hrvatskoj i pozvali Amerikance da je posjete.
Najnoviji je primjer ponovnog otkrivanja Hrvatske članak u Daily Newsu u kojem novinar Todd Jatras Hrvatsku jednostavno naziva "skrivenim draguljem".
Proputovavši hrvatskom obalom od Pule do Dubrovnika, zastavši na Pagu, u Splitu, na Braču i Hvaru, te na Plitvičkim jezerima, Jatras je zadivljen ljepotama prirode, gostoljubivošću ljudi i domaćim vinom, Hrvatsku prozvao odredištem koje se ne smije propustiti.
"Zapadnu Europu mnogi putnici ne mogu si priuštiti, a Hrvatska se pojavljuje kao prihvatljivije, jednako živo odredište", piše Daily News.