Tim prijedlogom, o kojemu su zastupnici raspravljali u prvom čitanju, Vlada predviđa ojačati gospodarski razvoj i demografsku obnovu otoka kroz njihovu bolju prometnu povezanost.
Gotovo cjelokupni (oko 90 posto) putnički i prijevoz vozila u pomorskom prometu obavlja tvrtka Jadrolinija s 54 broda, mali brodari obavljaju tek deset posto prometa, a predloženi zakon svim prijevoznicima nalaže da osiguraju kontinuitet i redovitost prometa i prijevoza između otoka i kopna.
Zakonom bi se za svaku liniju uveo sustav javnog nadmetanja, odnosno javni natječaj na temelju kojega bi se odredio koncesionar na državnoj, županijskoj i lokalnoj liniji.
Da bi dobio koncesiju, brodar mora biti registriran u Hrvatskoj za obavljanje obalnog pomorskog prijevoza putnika i roba, mora preuzeti potpunu odgovornost za "plovidbeni pothvat", brodovi mu moraju ocarinjeni i ispunjavati tehničke uvjete.
Saborski klubovi pozdravili su donošenje spomenutog zakona, posebno su podržali ukidanje monopolističkog položaja Jadrolinije, ali i upozorili na starost i tehničku neispravnost brodarske flote.
Nenad Stazić (SDP) pozvao je Sabor da osnuje istražno povjerenstvo koje bi ispitalo tehničku ispravnost brodova, jer dio njih, upozorava, zbog nedovoljne sigurnosti može putnike dovesti u životnu pogibelj.
O predloženom zakonu Sabor će raspravljati i sutra.