"Rastući transportni troškovi, koje uzrokuju trenutne cijene nafte, mogli bi nagnati multinacionalne kompanije da svoje aktivnosti presele u taj dio Europe", smatra Varro, glavni ekonomist mađarske naftne kompanije Mol.
Blizina zemalja središnje i istočne Europe glavnim potrošačkim tržištima mogla bi, zbog visokih transportnih troškova, postati odlučujući faktor pri odlukama multinacionalnih kompanija o preseljenju poslovanja u inozemstvo, kazao je Varro.
Zbog brzog razvoja azijskih gospodarstva, posebice Kine, države središnje i istočne Europe postale su zadnjih nekoliko godina manje zanimljive ulagačima. Kako su multinacionalne kompanije svoje aktivnosti selile u Aziju, europske države su bilježile znatan pad inozemnih ulaganja.
"Ako se taj trend promijeni u korist europskih zemalja, moglo bi potrajati do dvije godine dok se te odluke pretoče u djelo", kazao je Varro.
Analitičari očekuju da će cijena nafte dugoročno ostati između 50 i 60 dolara po barelu.