Dogovorili smo se da ćemo korekcije raditi smanjivanjem marži do onoga dijela dokle ne bude izazvao poremećaje na tržištu, kazao je Dragičević. Ini je dopuštena marža do 60 lipa po litri derivata.
Analize Ministarstva gospodarstva pokazuju da nema potreba ni razloga za drastičnim povećanjem cijena derivata, ustvrdio je Vukelić. Analizirali smo sve uvjete koji utječu na cijenu, tražili minimalne korekcije koje ne ugrožavaju poslovanje Ine. Korekcije od par lipa neće primaknuti cijene granici od osam kuna, kazao je Vukelić. Ponovio je da će Vlada intervenirati ako ta granica kod benzina bude prijeđena.
Trendovi na svjetskom tržištu jesu nažalost takvi da i dalje raste tečaj dolara i cijena nafte, ali od Ine sam tražio da korekcije cijene budu apsolutno minimalne i samo tamo gdje je zaista potrebno, kazao je Vukelić. Dodao je da su razgovarali i o cijenama lož ulja i plavog dizela, pri čemu je rečeno da lož ulje neće mijenjati cijenu, a za plavi dizel se od uprave Ine očekuje smanjenje cijene s obzirom da su u tijeku poljoprivredni radovi.
Poskupljenja će biti, ali ne u onom opsegu kao što je to najavljivano, samo blagih korekcija na pojedinim vrstama, ne na dizelima, nego na benzinima i to vrlo malih, naglasio je ministar gospodarstva
Uprava Ine je, tvrdi, uvažila argumente Ministarstva koji proizlaze iz detaljne analize svih faktora koji utječu na cijenu derivata i vjeruje da će donijeti takvu odluku u duhu i u skladu s Pravilnikom o formiranju cijena. "Inzistirao sam i tražio da cijene ne idu po maksimalno dopuštenoj mogućnosti Pravilnika o formiranju cijena", izvijestio je o sastanku Vukelić.
Predsjednik Inine Uprave Dragičević naglašava da je sastanak održan kako bi se vidjelo da li i kako efekti i primjena Pravilnika mogu utjecati na gospodarstvo. Energija je u svijetu skupa i bit će sve skuplja i mi to nikakvim manifestacijama, blokadama, ne možemo riješiti, smatra dodajući da se bez obzira hoće li danas i za koliko benzin porasti, tržišni princip za energiju mora primjenjivati.
Ako smo se dogovarali oko Pravilnika i rekli kako sistem funkcionira, on ostaje na snazi i primjenjuje se. Modifikacije su moguće u mjeri da tržište ne trpi, a to znači da svi drugi uvoznici mogu uvoziti.
Dragičević ocjenjuje da do poremećaja za narednih par tjedana neće doći jer modifikacije neće biti velike. No, upozorava da opasnost postoji jer se gotovo 30 do 40 posto gotovih proizvoda uvozi u Hrvatsku, a nafte 75 posto. Poručuje i prijevoznicima da ako mogu negdje nabaviti jeftinije robu, neka je nabave bilo gdje, no da samim demonstracijama, blokadom, to se neće uspjeti riješiti.
Na upit je li korekcijama ugrožena Inina profitabilnost, Dragičević odgovara da će u konačnici Inin rezulat biti pozitivan.