Istodobno, na Njemačku 'otpada' oko 11 posto hrvatskog izvoza, što tu zemlju nakon Italije, čini najvažnijim zapadnoeuropskim tržištem za hrvatske izvoznike. No, struktura izvoza, u kojem se velik dio odnosi na doradne poslove (gotovo 20 posto samo u tekstilnoj industriji), kao i pogled s njemačke strane govori o mogućnostima poboljšanja vanjskotrgovinske suradnje, rekao je Miholić.
Prezentaciju, u organizaciji HIZ-a, održali su počasni konzul Hrvatske za Bremen i Niedersachen, Berdelt Jihannes Rosenboom te suradnici iz njegove konzultantske tvrtke, koja će početkom rujna u Hamburgu otvoriti ured namijenjen posebno pomoći hrvatskim tvrtkama u nalaženju njemačkih poslovnih partnera.
Prema riječima Johanna Waltera Gronda, konzultanta iz Rosenboomove tvrtke, namjera je te tvrtke ne samo pronaći trgovce za hrvatske proizvode na njemačkom tržištu, već i konkretno povezivanje proizvođača.
Naveo je tako primjer šibenskog TLM-a, koji danas proizvodi za dobavljače njemačke automobilske industrije, iako bi mogao izravno surađivati kako s njima, tako i s primjerice njemačkom proizvodnjom plovila.
Grond je pojasnio da se ova tvrtka bavi financijskim uslugama te povezivanjem tvrtki na području trgovine, prometa, industrije te poslovanja nekretninama, odnosno pronalaženjem građevinskih terena za klijente poput trgovačkih lanaca Lidl, Metro, ali i primjerice turističkog operatora TUI.