Taj je natječaj 25. svibnja objavio Hrvatski fond za privatizaciju (HFP) u ime Povjerenstva hrvatske Vlade za organizaciju i koordinaciju projekta višenamjenske helikopterske službe, a rok za predaju ponuda ističe 24. lipnja.
Predstavnici AirLogistics-a zatražili su i osnivanje saborskog stručnog povjerenstva, koje će nakon javne i saborske rasprave donijeti koncepciju i osmisliti sustav VHS-a. O tome će dopisom obavijestiti sve saborske zastupnike, najavili su, dodajući da su spremni podići i sudske tužbe, ako se natječaj realizira.
Boris Popović, direktor tvrtke AirLogistics koja je i sama zainteresirana za dobivanje te koncesije, naveo je, po njegovoj ocjeni, cijeli niz nelogičnosti u natječaju. Napomenuo je da su pripreme za raspisivanje natječaja trajale od 15. listopada lani do 25. svibnja 2005., a da je tvrtkama za pripremu prijava ostavljeno samo mjesec dana, te da nije moguće očekivati da se u tako kratkom roku mogu ispuniti svi uvjeti.
Ustvrdio je da su uvjeti natječaja pripremljeni za tvrtku koja je unaprijed upoznata sa njegovim uvjetima i stigla se pripremiti, a čelni ljudi AirLogistics-a smatraju da je riječ o privatnoj tvrtki Hiko. Za dobivanje koncesije, naime, mora se imati dokaz o posjedovanju dva potpuno opremljena helikoptera, a Hiko je, po pisanju medija, naručio dva helikoptera Eurocopter prije nekog vremena.
To znači da bi netko trebao investirati između sedam i osam milijuna eura, prije nego što uopće dobije koncesiju, a takav si poslovni rizik niti jedna tvrtka u Hrvatskoj ne može priuštiti, osim ako nije sigurna da će dobiti natječaj, rekao je voditelj prodaje Željko Špoljarić.
Projekt manager tvrtke Mladen Dujmović iznio je pak tvrdnje da Hiko ne raspolaže potrebnim kapitalom za te helikoptere, što ostavlja mjesta sumnji, kako je rekao, da je država dala jamstva Hiko-u da ih kupi prije natječaja, jer se "znalo da će ga oni dobiti".
Za te tvrdnje u AirLogisticsu, kako su rekli, nemaju dokaze "već samo snažne indicije", budući da ocjenjuju da "tvrtka Eurocopter ne bi ušla s Hikom u posao da im nisu izdana državna jamstva".
Kao još neke nejasnoće u natječaju naveli su da se koncesionaru prepušta prijedlog sustava osposobljavanja letačkog i medicinskog osoblja i prijedlog uspostave i funkcioniranja dojavnog i komunikacijskog sustava potrebnog za realizaciju VHS, što po njima, znači da ne postoji usuglašena koncepcija cjelokupnog sustava. Zamjeraju i da nije određeno koji resursi se stavljaju koncesionaru na raspolaganje i koju naknadu plaća koncesionar.