Istaknuo je to na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Zajednice za unapređenje intelektualnog kapitala Hrvatske gospodarske komore (HGK) Ante Pulić.
Stoga je HGK u suradnji s Centrom za intelektualni kapital (C.I.K.) pokrenula akciju povećanja nacionalnog intelektualnog kapitala, čija je provedba započela početkom lipnja ove i trajat će do sredine iduće godine.
Do kraja lipnja trebaju se prijaviti tvrtke zainteresirane za akciju, a Pulić smatra da će bez većih problema ostvariti cilj da se u svakoj županiji u najmanje dvije tvrtke provede program unapređenja efikasnosti poslovanja.
Program, koji tvrtke košta 40 tisuća kuna, usmjeren je na edukaciju zaposlenih, na analizu stanja intelektualnog kapitala, na unapređenje sposobnosti zaposlenih, a u drugom se dijelu, uz poseban software, omogućuje kontinuirano mjerenje efikasnosti.
Tvrtke u kojima efikasnost pada uglavnom ništa ne čine, jer ni ne mjere efikasnost, kazao je Pulić.
Kao primjere tvrtki u kojima, unatoč rastu ukupnih prihoda i dobiti, pada efikasnost naveo je Luru, Jamnicu ili Ledo.
S druge strane, iznosi primjer pulskog Uljanika u kojem se program povećanja efikasnosti provodi od 2000., a od tada je vrijeme potrebno za izgradnju broda prepolovljeno.
Veliki potencijal za povećanje efikasnosti imaju zdravstvo, ili državne tvrtke, kao Hrvatska željeznica, Hrvatske pošte i druge, kaže Pulić.
Upozorio da je hrvatsko gospodarstvo stvara malu dodanu vrijednost, da je u prošloj godini zabilježilo porast vrijednost od 9 posto u odnosu na godinu prije, što je najniže u proteklih nekoliko godina, a efikasnost je minimalno povećana, odnosno stagnira.
Kao županije koje su ostvarile najveći porast dodane vrijednosti, od 21 posto, te porast efikasnosti od 15 posto, navodi Primorsko-goransku i Zadarsku županiju. Tako je, kaže, Primorska-goranska županija pretekla Istarsku i sada je druga po masi stvorene vrijednosti (nakon Zagreba).
Iznio je i primjer turizma, za koji je ocjenjivano da je zabilježio "najuspješniju sezonu od osamostaljenja", dok podatci pokazuju da je turizam u 2004. ostvario rast dodane vrijednosti od tek jedan posto, a efikasnost je pala za 6 posto.
Pulić je apelirao i da se pri Ministarstvo gospodarstva, ili Državnom uredu za strategiju razvoja formira poseban odjel koji bi se bavio intelektualnim kapitalom. Naime, kao jedan od razloga niske efikasnosti navodi i nekorištenje resursa koje hrvatsko gospodarstvo ima, a to su zaposleni i ljudski potencijal.