Visoke naknade za korištenje tunela "Učka" i vijadukta "Mirna" dodatno smanjuju konkurentnost istarskih autoprijevoznika, obrtnika i poduzetnika, smatra predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Boris Kos.
Naglasio je kako je, i bez tih visokih naknada, auto prijevoznička djelatnost je u vrlo teškoj situaciji zbog sveukupnog stanja u gospodarstvu, pojačane konkurencije i nedostatka dopusnica za međunarodni prijevoz, te zbog cijene goriva koja iz dana u dan raste.
Nepostojanje alternativnog puta prema ostalim dijelovima Hrvatske, glavni je razlog sadašnjoj situaciji.
Iz HOK-a podsjećaju da su se, odlukom Europske Unije, promijenili tijekovi roba u ovom dijelu Hrvatske, te svi tipovi roba koji zahtijevaju sanitarnu ili veterinarsku kontrolu (svi prehrambeni proizvodi) moraju biti ocarinjeni i pregledani na graničnom prijelazu "Rupa".
Za ostale tipove roba, glavni granični prijelaz postaje Kaštel. Zato su prijevoznici obvezni koristiti istočni krak "Istarskog ipsilona" i tunel "Učka", odnosno zapadni krak "Istarskog ipsilona" i vijadukt "Mirna".
Pritom naglašavaju kako teškim vozilima nije dopušteno korištenje cesta uz obalu (preko Lovrana i Opatije), kao ni nekih cesta na zapadnoj obali Istre.
Glede cestovnih veza s ostalim dijelovima Hrvatske, Istra je otok, a postoje najave zatvaranja još nekih prometnica za teška vozila, a posredno ili neposredno, sve to utječe i na konkurentnost istarskog gospodarstva, i rezultira već sad vidljivim seljenjem određenih djelatnosti i aktivnosti u druge dijelove Hrvatske, napominju iz tog ceha.
Podsjećaju da u drugim dijelovima Hrvatske postoje rješenja kojima se štiti domaće stanovništvo, odnosno gospodarstvo, navodeći primjer otoka Krka, gdje su stanovnici i gospodarski subjekti registrirani na otoku, oslobođeni plaćanja mostarine na mostu za otok Krk.
Ceh prijevoznika HOK-a smatra kako se takve pozitivne mjere mogu primijeniti i za istarske prijevoznike.