Još nisu razrađeni detalji strategije, no poznato je da će uključivati traženje drugačijih načina razvoja i izrade automobilskih dijelova. "Uzmimo za primjer matice i vijke. Što ako možemo razviti komponente koje neće trebati pritezati vijcima? To je način razmišljanja na koji ciljamo", rekao je Mitsuo Kinoshita, jedan od izvršni direktor Toyote i voditelj nabave.
"Prijašnja strategija već je prilično dosegnula svoje granice. Nova metoda obuhvaća sasvim nov pristup i traži od inženjera i dobavljača da se vrate osnovama razvoja vozila", rekao je u Toyotinom sjedištu .
Politika pod nazivom "VI" - vrijednost inovacije - koncipirana je u ožujku u vrijeme kada je ušteda na troškovima po vozilu najvećeg japanskoj proizvođača više nego prepolovljena u odnosu na samo dvije godine ranije zbog rasta cijena čelika i ostali sirovina.
U poslovnoj godini koja je završila 31. ožujka, Toyota je uštedjela 21.600 jena (200 dolara) po prodanom vozilu, u odnosu na 34.230 jena godinu ranije i 48.031 jena 2002/2003.
Kinoshita je kazao da u okviru "VI" nema određenih brojčanih ciljeva. No izrazio je nadu da će poduzeti koraci, koji će utjecati na vozila prodana nakon 2007., smanjiti troškove po vozilu u odnosu na prošlu godinu. "U idućih nekoliko godina najbolje čemu se možemo nadati je da nadoknadimo troškove visokih cijena sirovina. No, nakon 2007. puno očekujemo od VI i po mogućnosti želimo bolje od toga", napomenuo je.
Rezanje troškova jedno je od najvećih Toyotinih uporišta, koje joj je pomoglo da postane najprofitabilnijim proizvođačem vozila na svijetu u smislu apsolutne zarade. Prijašnjom strategijom Toyota je smanjila troškove za tisuću milijardi jena što je oko 30 posto vrijednosti dijelova koje kupuje u Japanu.