Riječ je o prijelazu na novi sustav obračuna agentske naknade kakav je uobičajen u svijetu, ističu iz Croatia Airlinesa.
Naknada od 30 eura po karti iznosit će za ekonomski razred za europske destinacije, 45 eura za poslovni razred, kao i za ekonomski razred za interkontinentalne destinacije, te 60 eura za poslovni razred za interkontinentalne letove.
Za domaća odredišta taj će iznos biti 36,6 kuna (s PDV-om) po karti.
Napominju da takav sustav (tzv. ticket service charge) u zadnje dvije godine primjenjuju zrakoplovne kompanije u SAD-u (od 2003.) i u većini europskih zemalja (od 2004. i u prvim mjesecima 2005.), te dodaju da je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja koja je u avioindustriji najdulje zadržala način plaćanja te naknade u obliku provizije zastupnicima/agentima u prodaji avio karata.
Istodobno, iz pojedinih se hrvatskih putničkih agencija, licenciranih za prodaju avio karata, doznaje da i one uvode takve naknade, koje će, prema prijedlogu Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), iznositi od 35 do 60 eura po međunarodnoj avio karti.
Direktor zagrebačka agencije Kompas i predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar kaže da to putnici neće osjetiti "na svom džepu", budući su neke avio kompanije već snizile ili najavljuju sniženje cijena karata. Za 5 eura višu naknadu kod agencija od one najmanje kod Croatia Airlinesa kaže da je opravdana, jer je usluga koju putnik dobije u agenciji kompletnija i može birati najpovoljnijeg prijevoznika, dok to na prodajnim mjestima avio prijevoznika ne može.
Slično će biti i u zagrebačkoj agenciji Atlas Airtours, čiji jedan od direktora Mislav Veselica napominje da će slijediti prijedlog UHPA-e.