Polovica prihoda od prodaje ostvarena je na inozemnim, pri čemu je izvoz Elka kabela lani u odnosu na 2003. povećan za 31 posto.
Najveći udjel u ukupnom izvozu, 60 posto, ostvaren je na tržištu zemalja EU, od čega najveći dio na tržištu Velike Britanije. Slijedi izvoz u zemlje regije (33 posto), te na ostala tržišta poput Rusije i Švicarske (7 posto).
Iz Elka kabela ističu da su u prošloj godini investirali 21 milijun kuna u različite projekte vezane uz poboljšanje i modernizaciju poslovanja, a pojedinačno najveći iznos, 8 milijuna kuna, uložen je informatizaciju, odnosno uvođenje integriranog poslovnog informacijskog sustava SAP.
Predsjednik Uprave tvrtke Marijan Pejčić istaknuo je kako su visoke cijene sirovina pogodile čitavo tržište kabelske industrije, a naročito europsko. Lani je bakar, kaže, poskupio više od 30 posto, aluminij preko 10 posto, a budući je riječ o osnovnim sirovinama Elka kabela, koje u ukupnim troškovima materijala imaju udjel od 50 do 55 posto, to se odrazilo na cjelokupno poslovanje tvrtke.
Osim toga zbog povećane konkurencije na domaćem tržištu, te zbog promjena u hrvatskim javnim poduzećima, potražnja za Elkinim kabelima sredinom godine je pala.
Značajan problem u poslovanju predstavljao je i "neodmjeren, neusklađen i nekontroliran uvoz kabela iz cijelog svijeta s cijenama koje su često ispod cijene samog materijala", pojasnio je Pejčić.
Najavio je kako će se u ovoj godini Elka kabeli koncentrirati na profitno poslovanje daljnjim povećanjem izvoza i agresivnijim nastupom na domaćem tržištu.
(Hina) xtp ydb