Govoreći na konferenciji "15 godina tranzicije u jugoistočnoj Europi: odgovornost i utjecaj medija", u organizaciji njemačke Zaklade Konrad Adenauer otvorene u četvrtak u Zagrebu, Mesić je podsjetio da se preobrazba medijskog prostora u Hrvatskoj odvijala u vrijeme rata i prelaska na tržišno gospodarstvo.
U takvim okolnostima mediji su se polarizirali na privatne kojima je temeljni kriterij bio komercijalni profit kroz visokotiražni senzacionalizam i na "državotvorne" koji manipuliraju informacijom u službi vladajućih, nekritički ili "frizirano", rekao je predsjednik.
Izlaz iz takvog medijski onečišćenog prostora u kojem caruju ili profit ili ideološka isključivost, on vidi u povratku na profesionalizam.
"Izlaz je u vraćanju profesionalizma i profesionalne etike, u njihovom postavljanju na, ako hoćete - pijedestal", rekao je Mesić.
U državama etablirane demokracije dobro je poznato koji su mediji bliski vladi ili oporbi, kazao je i naglasio: "Izlaz je u profiliranju medija".
Pozvao je na objektivnost i iznošenje golih činjenica koje ne smiju biti "podvaljivane" u obliku informacija.
"Izlaz je u tome da ponovo naučimo cijeniti istinu i sankcionirati laž i poluistinu".
Zaključak je predsjednikova izlaganja da mediji trebaju vjerno odražavati sliku stvarnoga života i promicati visoke civilizacijske i demokratske vrijednosti.
Zaklada Konrad Adenauer, nazvana po prvom poslijeratnom kancelaru Savezne Republike Njemačke, zagovara mir, slobodu i pravednost, te provodi više od 200 projekata u više od 120 zemalja putem svojih ureda u inozemstvu. Zagrebački ured podržava Hrvatsku u procesu tranzicije i podupire njezin razvoj demokracije, te put za članstvo u Europskoj uniji i NATO-u.