Zemlje u razvoju ostvarile su zadivljujući napredak prema spolnoj jednakosti upisujući jednak broj djevojčica i dječaka u škole, kazala je Bellamy predstavljajući izvješće UN-ove agencije za djecu prema kojemu oko 100 milijuna djece u svijetu nije uključeno u osnovnoškolski obrazovni sustav 2005.
"Cilj univerzalnog osnovnoškolskog obrazovanja s jednakim mogućnostima za djevojčice i dječake je realističan", rekla je Bellamy.
"On je izvediv, moguć i još više, to je pravo koje naša djeca dobivaju rođenjem", rekla je Bellamy.
Podatak iz novog izvješća smanjenje je od 15 milijuna u odnosu na 2001., no nastavi li se smanjenje takvim postotkom, svijet neće moći ispuniti cilj Milenijske deklaracije da do 2015. godine sva djeca budu uključena u osnovnoškolski obrazovni sustav.
To poglavito neće moći ostvariti regije Bliskog istoka (najteže stanje u Jemenu), Afrike, Južne Azije gdje zapreke kao što su siromaštvo, HIV/AIDS i sukobi priječe djeci ostvarenje njihova prava na obrazovanje.
U državama subsaharske Afrike 45 milijuna djece ne pohađa školu, a najteže je stanje u Nigeru, Čadu, Burkini Faso, Maliju. U Južnoj Aziji 42 milijuna djece ne pohađa školu.
Glavni uzrok tim činjenicama je, ocjenjuje UNICEF, nedostatna obrazovanost majki, nesiguran put u školu, slaba kvaliteta i slaba opremljenost škola što sve dovodi i do prekida školovanja.
UNICEF i mnoge druge agencije drže da je bolja obrazovanost žena ključ za gospodarski rast i poboljšanje životnog standarda.