FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UN: djevojčice većina od 100 milijuna djece koja ne pohađaju školu

Autor: ;rtom;
ZAGREB, 18. travnja 2005. (Hina) - Svijet je napredovao u uključivanjuženske djecu u obrazovni sustav no jaz između dječaka i djevojčica jošje neprihvatljivo velik i sadašnjim ritmom neće ispuniti milenijskicilj uključivanja sve djece u osnovnoškolski obrazovni sustav do2015., pokazuje izvješće koje je u ponedjeljak u Ženevi predstavilaizvršna direktorica UNICEF-a Carol Bellamy.
ZAGREB, 18. travnja 2005. (Hina) - Svijet je napredovao u uključivanju ženske djecu u obrazovni sustav no jaz između dječaka i djevojčica još je neprihvatljivo velik i sadašnjim ritmom neće ispuniti milenijski cilj uključivanja sve djece u osnovnoškolski obrazovni sustav do 2015., pokazuje izvješće koje je u ponedjeljak u Ženevi predstavila izvršna direktorica UNICEF-a Carol Bellamy.

Zemlje u razvoju ostvarile su zadivljujući napredak prema spolnoj jednakosti upisujući jednak broj djevojčica i dječaka u škole, kazala je Bellamy predstavljajući izvješće UN-ove agencije za djecu prema kojemu oko 100 milijuna djece u svijetu nije uključeno u osnovnoškolski obrazovni sustav 2005.

"Cilj univerzalnog osnovnoškolskog obrazovanja s jednakim mogućnostima za djevojčice i dječake je realističan", rekla je Bellamy.

"On je izvediv, moguć i još više, to je pravo koje naša djeca dobivaju rođenjem", rekla je Bellamy.

Podatak iz novog izvješća smanjenje je od 15 milijuna u odnosu na 2001., no nastavi li se smanjenje takvim postotkom, svijet neće moći ispuniti cilj Milenijske deklaracije da do 2015. godine sva djeca budu uključena u osnovnoškolski obrazovni sustav.

To poglavito neće moći ostvariti regije Bliskog istoka (najteže stanje u Jemenu), Afrike, Južne Azije gdje zapreke kao što su siromaštvo, HIV/AIDS i sukobi priječe djeci ostvarenje njihova prava na obrazovanje.

U državama subsaharske Afrike 45 milijuna djece ne pohađa školu, a najteže je stanje u Nigeru, Čadu, Burkini Faso, Maliju. U Južnoj Aziji 42 milijuna djece ne pohađa školu.

Glavni uzrok tim činjenicama je, ocjenjuje UNICEF, nedostatna obrazovanost majki, nesiguran put u školu, slaba kvaliteta i slaba opremljenost škola što sve dovodi i do prekida školovanja.

UNICEF i mnoge druge agencije drže da je bolja obrazovanost žena ključ za gospodarski rast i poboljšanje životnog standarda.

(Hina) xrt ydgk

An unhandled error has occurred. Reload 🗙