Čulo se to danas na okruglom stolu "Stanje i trendovi u hrvatskom hotelijerstvu" kojega su u Zagrebu zajednički organizirali Hrvatska obrtnička komora (HOK) i Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora.
Skupu je, uz predstavnike Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela te predstavnike Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, prisustvovalo 15-ak njemačkih obrtnika specijaliziranih za uređenje hotelskih interijera i wellness centara.
Svi oni su prvi put u Hrvatskoj i, kako je kazao voditelj njemačkog izaslanstva Martin Hellmich, zainteresirani za uključenje u opremanje malih hotela i wellness centara u Hrvatskoj, koja, po njima, u tom segmentu nudi velike mogućnosti za obrtnike. Dodao je i da pritom ne žele raditi sami nego u Hrvatskoj pronaći partnere, za što će im pomoći, nadaju se, i trodnevni boravak u Hrvatskoj.
Predstavljajući trendove u hrvatskom turizmu, Jasminka Marković iz resornog ministarstva istaknula je gradnju malih i obiteljskih hotela, pansiona i wellness centara u sklopu malih i velikih hotela. Tome je, kaže, pridonio i Vladin program kreditiranja malog i obiteljskog hotelskog poduzetništva "Poticaj za uspjeh", u sklopu kojega je u zadnje dvije godine odobreno 168 kredita s povoljnom, subvencioniranom kamatom, a u ukupnoj vrijednosti 500 milijuna kuna.
Tim je kreditima izgrađeno ili obnovljeno više od 100 objekata hotelskog tipa, većinom malih i obiteljskih, dok je 30-ak kredita bilo za obnovu tradicionalnih kuća u potprogramu "Pod stoljetnim krovovima". Time je, dodaje, dobiveno novih 1.618 kvalitetnih soba i 414 apartmana u sklopu hotela, sa ukupno 5.346 kreveta, kao i 170 novih kamp parcela.
Posebno značajnim istaknula je brojku od 1.475 novozaposlenih u tim objektima, koji su upravo stoga i važniji od primjerice apartmana, u kojima se zapošljava vrlo malo ljudi. Stoga je, kaže, a i zbog očuvanja prostora u Hrvatskoj zaustavljena apartmanizacija.
Davor Slamić iz Nacionalne udruge malih i obiteljskih hotela istaknuo je da ta udruga ima 100-ak članica, kojima je zajednički cilj kvalitetna izgradnja i adaptacija objekata u skladu s modernim malo-hotelskim trendovima, personalizacija usluga te proširenje i prepoznatljivost ponude i sadržaja. Naglašava i da oko 30 posto njihovih članica ove godine planira krenuti u uvođenje wellnessa u svoje objekte, što će im, iako puno košta, zasigurno omogućiti produženje sezone i novu kvalitetu.
Dodaje i da se po informacijama koje ta Udruga ima do kraja ove godine 300 do 400 obiteljskih ugostiteljskih objekata planira "preustrojiti" u male hotele.