Potaknuti nedavnim slučajem djevojčice pozitivne na HIV, istraživači s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ispitali su stajališta o integraciji u škole djece pozitivne na HIV.
Anketa s upitima o stajalištima i znanju o HIV/AIDS-u provedena je među 64 nastavnika, 108 učenika sedmih i osmih razreda te 124 roditelja u jednoj zagrebačkoj i jednoj novogradiškoj osnovnoj školi.
Svi su ispitanici iskazali pozitivan odnos prema uključivanju učenika s HIV/AIDS-om u redovitu školsku nastavu, no odnos roditelja bio je nešto negativniji od ostalih.
Istraživačice Maja Maček i Vlatka Matković ističu kako bi to moglo objasniti događaje iz 2002. i 2003., kad neki roditelji nisu dopustili svojoj djeci da polaze prvi razred zajedno s djevojčicom pozitivnom na HIV.
Studija je pokazala da djeca imaju manje predrasuda i da su sklonija u svoje društvo prihvatiti vršnjake zaražene HIV-om.
Stajališta nastavnika razredne pozitivnija su od stajališta nastavnika predmetne nastave, što upućuje na to da su nastavnici koji rade s mlađom djecom osjetljiviji na tegobe prvaša pozitivnih na HIV u Hrvatskoj.
Znanje o HIV/AIDS-u bilo je razmjerno visoko u svim trima skupinama ispitanika, no znanje učenika bilo je nešto niže nego roditelja ili nastavnika.
Razlike u znanju uočene su i prema mjestu stanovanja, pa su ispitanici u Novoj Gradiški pokazali manje znanja o HIV/AIDS-u od onih u Zagrebu, što autorice objašnjavaju većom dostupnošću informacija u glavnome gradu.
Također se pokazalo da znanje ovisi o stupnju naobrazbe.
Istraživanje je provedeno netom što je slučaj djevojčice pozitivne na HIV privukao pozornost hrvatskih medija.
Autorice, među ostalim, zaključuju da bi širom javnom raspravom, s više podataka o tom pitanju, hrvatsko pučanstvo postalo osjetljivije na probleme osoba pozitivnih na HIV u društvu.