Natječaj će se odvijati u dvije faze, završetak se očekuje krajem listopada kada će se proglasiti i tri pobjednika, najavljeno je na konferenciji za novinare na kojoj je predstavljen projekt Ideja.
Pokrovitelj projekta je premijer Ivo Sanader, partneri su pet uspješnih hrvatskih tvrtki - Adris grupa, Podravka, Siemens Hrvatska, T-Mobile Hrvatska i Zagrebačka banka, a medijski partner je Hrvatska radiotelevizija.
S globalizacijom se možemo nositi jedino znanjem, a ideja koja proizlazi iz znanja jedan je od ključnih preduvjeta uspjeha, istaknuo je na predstavljanju premijer Ivo Sanader.
Svima koji žele ući u avanturu poduzetništva premijer je obećao potporu svoje Vlade. Oko 95 posto ljudi nije spremno na rizik, ali oko 5 do 10 posto njih spremno je ući u avanturu poduzetništva, u rizik. To su vrijednosti koje moramo prepoznati i u Hrvatskoj se moramo izboriti za prijateljsku atmosferu za poduzetništvo, poručio je Sanader.
Predsjednik Uprave Europapress holdinga Ninoslav Pavić važnost projekta vidi u razvijanju poduzetničke atmosfere, stvaranju ozračja "iste šanse".
Neće biti toliko hrabre i ekscentrične ideje koju ljudi koji će sudjelovati u realizaciji i ocjenjivanju ne bi mogli pomoći i omogućiti realizaciju, poručio je.
Projekt Ideja odvijat će se u dvije faze. U prvoj će se trebati predati kratak opis bitnih elemenata ideje, prednacrt poslovnog plana o čemu će detaljna upustva biti objavljena u Globusu, 20. travnja.
Osnovne elemente trebat će predati do 30. svibnja, a krajem lipnja proglasit će se 10 finalista, koji će dobiti novčane nagrade (po 10.000 kuna) i ući u drugu fazu.
U toj će fazi trebati razraditi profesionalni poslovni plan, pri čemu će sudionici moći dobiti detaljne upute i individualnu stručnu pomoć McKinseyevih konzultanata.
Te će profesionalne planove trebati predati do sredine rujna, a krajem listopada proglasit će se trojica finalista. Uz novčane nagrade (od sto do 250 tisuća kuna), finalisti će imati i mogućnost financiranja pokretanja zamišljenog poslovnog podhvata od strane Zagrebačke banke, a od organizatora markentinšku kampanju.
Projekt Ideja temelji se na pozitivnim iskustvima sličnih natječaja u svijetu, a kao primjer iznijeta je Njemačka u kojoj je u sličnim natječajima od 1997. do 2005. sudjelovalo 13.000 pojedinaca u 8.700 timova, čak 96 posto sudionika natječaja realiziralo je svoju poslovnu ideju, to je rezultiralo osnivanjem 7.200 novih poduzeća, sudionici natječaja nakon treće godine poslovanja u prosjeku su otvorili 9,7 novih radnih mjesta (dvostruko više od prosjeka novoosnovanih njemačkih poduzeća izvan natječaja), dok su pobjednici prosječno otvorili 16,3 novih radnih mjesta.