Izložba će obuhvatiti više od dvjesto djela od najranijih do recentnih, istaknuli su autori izložbe Stane Bernik i Ješa Denegri te kustosica izložbe Biserka Rauter Plančić.
Osim što je sudjelovao u osnivanju grupe EXAT 51, Picelj je, podsjetili su autori izložbe, i potpisnik manifesta iz 1951. i 1953., kojima se grupa opredjeljuje za apstraktnu umjetnost.
Godine 1952. s Aleksandrom Srnecom i Božidarom Rašicom organizira prvu izložbu u svom zagrebačkom stanu. Iste godine ta trojica autora izlažu u Parizu na sedmom Salonu Novih realnosti.
U svom radu Picelj razvija jedan specifičan apersonalni smjer geometrijske apstrakcije unutar suvremenog hrvatskog slikarstva, rekao je Denegri.
Po njegovim riječima, Picelj to postiže racionalnom analizom tonskog registra osnovnih boja i svođenjem oblika na geometrijske elemente.
Od početnih apstraktnih kompozicija do novijih začudno građenih reljefa, njegovo stvaralaštvo karakterizira određena logika koja ima svoje ishodište u općim načelima konstruktivizma, ističu autori izložbe.
Desetljećima predan dizajnu i grafičkoj umjetnosti radeći mape, plakate i opremajući knjige, Picelj je dao nove temelje i vrijednosti tom načinu izražavanja, unaprijedivši vizualnu kulturu grafičkog oblikovanja i ostavljajući snažan utjecaj na mlade dizajnere, istaknuto je.
Nakon prvih izložaba početkom pedesetih godina Picelj je imao retrospektivnu izložbu grafičkog dizajna u Umjetničkom paviljonu 1986. te izložbu reljefa 2001. u Muzeju suvremene umjetnosti. Piceljeva djela poznata su izvan Hrvatske, a značajna je njegova suradnja s pariškom galerijom Denis Rene od 1959.