Istraživanje, koje obuhvaća korisnike kartica i trgovce, provedeno je tijekom prošle godine u Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Rusiji, Slovačkoj i Ukrajini, a prema Hajduovim riječima, Hrvatska predvodi u većini pokazatelja razvijenosti kartičarskog tržišta, odnosno Hrvati su "kartičarski fanatici".
U Hrvatskoj je kroz 149,2 milijuna transakcija karticama svih brandova ostvaren promet od 59,8 milijardi kuna, pri čemu je na bankomatima ostvareno 56 posto, a na prodajnim mjestima 44 posto transakcija.
Pritom je Hajdu istaknuo da čak 87 posto ispitanih Hrvata karticama plaća hranu i kućne potrepštine u malim dućanima i supermarketima, a 71 posto na kartice kupuje obuću i odjeću, dakle za gotovo svakodnevne potrebe, što ukazuje na visoku razvijenost tržišta.
Više od trećine ispitanika u Hrvatskoj u tom je istraživanju izjavilo kako kartice koriste najčešće ako nemaju dovoljno gotovine, dok je u ostalim zemljama glavni motiv plaćanje većih iznosa.
Kao glavni nedostatak uporabe kartica, pak, najviše Hrvata, njih 27 posto, navelo je mogućnost gubitka kontrole nad potrošnjom, dok se korisnici u Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj najviše boje gubitka ili krađe kartica.
Istraživanje o navikama i stavovima korisnika MasterCard provodi od 2001., a lani je po prvi put istraženo kakvi su stavovi trgovaca.
Ono je pak pokazalo da više od tri četvrtine hrvatskih trgovaca ima pozitivan stav o plaćanju karticama, po čemu je Hrvatska ponovno znatno ispred ostalih zemalja regije.
Također, više od 70 posto hrvatskih trgovaca smatra kako je u trgovinama obvezno imati uslugu kartičnog plaćanja za klijente, a gotovo polovica ih smatra da je to osnovni zahtjev klijenta te važan element konkuretnosti trgovine.