Pravilnik, koji je donio ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta, uz suglasnost ministra unutarnjih poslova Marijana Mlinarića, objavljen je u Narodnim novinama 33/05.
Pravilnik je sadržajno i terminološki usklađen s već ranije donesenim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i Zakonom o javnim cestama, kao i europskom regulativom.
Novosti usvojene novim Pravilnikom su i da su jasno i nedvosmisleno definirani prometni znakovi za vođenje prometa po stupnjevima vođenja (od prvog do petog), a daje se i mogućnost upisivanja naziva nacionalnog parka, svetišta, olimpijskog centra ili nekog drugog sadržaja od nacionalnog značenja i u četvrtom stupnju (tj. i na portalu), što do sada nije bio slučaj.
Novost je i da je propisana obveza upisivanja udaljenosti u kilometrima na prometnim znakovima za vođenje prometa koji upućuju na smjer ceste koja vodi u naseljeno mjesto, zatim da će se svjetla na svjetlosnom znaku za označavanje prijelaza ceste preko željezničke pruge u razini izvoditi u tehnologiji svjetlećih LED-dioda radi povećanja razine sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima.
Nadalje su detaljnije definirani neki elementi sigurnog odvijanja prometa u tunelu kao primjerice evakuacijska cesta i drugi, kao i način obilježavanja prometnog i slobodnog profila prometnice odnosno objekata (primjerice tunela).
Također su na jasan i nedvosmislen način definirane klase zaštitne odbojne ograde, kao važnog elementa sigurnosti, te načini njihovog postavljanja ovisno o tehničkim elementima ceste, te načini postavljanja branika ili polubranika na željezničko-cestovnim prijelazima u razini.
Prošireno je i poglavlje koje se odnosi na primjenu naprava za smirivanje prometa tako da će se one od sada izvoditi na temelju prometne analize i prometnog projekta.