Izloženo je više od 90 ulja na platnu, akvarela i crteža posuđenih iz 30-ak muzeja i umjetničkih zbirki u svijetu. Prikazani su radovi iz svih njegovih umjetničkih razdoblja od 1900. do 1940. godine, od "Šume Oele" iz 1908., autoportreta "Oči" 1908. - 1909., do niza čuvenih Kompozicija.
"Težište izložbe je prikazati Mondrianov stvaralački proces od ranih prikaza svakodnevnih tema krajolika do potpune eliminacije prirode i čiste apstrakcije", kazao je prigodom otvaranja izložbe u četvrtak navečer direktor Albertine Klaus Albrecht Schroeder dodavši da Mondrianov umjetnički opus označava "izuzetno" djelo u povezanosti crteža i slikarstva.
Želio je postići čist i jasan odnos ravnoteže između linija, ploha i boja crvene, plave, žute nasuprot crne, bijele i sive ili čistih crnih linija na bijeloj plohi - odnos vertikale i horizontale i u tome je Mondrian pisao povijest umjetnosti, rekao je Schroeder.
Strogo koncipirane pravokutne slike s crnim linijama na bijeloj podlozi obilježja su njegovih poznih radova, kao na primjer Zadnja stanica u dekonstrukciji prirode "Composition de Lignes et Couleur III" iz 1937.
Sam Mondrian jednom je kazao da "u svojim djelima želi postići sklad i ravnotežu odnosa linija, boja i ploha na najjači i najjasniji način".
Izložbu koja je otvorena od 11. ožujka do 19. lipnja otvorila je austrijska ministrica kulture Elisabeth Gehrer. Ona se tom prigodom osvrnula i na slučaj s najznačajnijim Duererovim djelom "Zec" rekavši kako to djelo, koje nije dobilo dopusnicu napustiti Albertinu niti Austriju a koje se nalazi u madridskom Muzeju Prado na velikoj izložbi Albrechta Duerera, smije umjesto četiri tjedna ostati izloženo tri mjeseca, u dogovoru s austrijskim Saveznim uredom za zaštitu spomenika. No ona je upozorila da se takvo nešto više ne smije ponoviti.