U uvodnom predavanju "Četvrt stoljeća hrvatske drame - teme i dileme" Sanja Nikčević dala je pregled osnovnih kretanja u kazališnoj proizvodnji od šezdesetih godina.
Po njezinim riječima za to su vrijeme nastale drame različite tematske i estetske preokupacije, a osnovni trendovi s početka prisutni su do danas.
Šezdesetih i sedamdesetih godina pojavilo se pet tipova drama kojima je zajedničko da su bile "subverzivne" i da se nisu bavile "emocijama", napomenula je.
Osamdesetih godina, kako je dodala, kazalište nije više moglo biti tako slobodno te je teatar postao zgusnutiji, napustio ideju "subverzivnosti" i počeo se baviti "emocijama". Dominantna su bila tri pristupa - realizam koji se pomiče na rub apsurda, intertekstualnost koja se koristi za stvaranje samosvojne drame te biografski pristup, rekla je.
Devedestih godina obilježje je hrvatskoga kazališta pesimizam - neki se pisci naslanjaju na 70-te, neki na 80-te godine, te su prisutne dvije linije - "teatar emocija" i "subverzivni teatar", ali bez jasne političke drame, dodala je.
Zadnjih pet godina javljaju se novi trendovi, koji se različito odnose prema političkoj stvarnosti i emocijama. Nastavlja se politička linija iz prvog razdoblja, u okviru koje se stavlja ratna tematika, ali kazališta to nisu bila sklona igrati. Što će iz najnovijeg vremena ostati kao trajna vrijednost, prerano je reći, zaključila je Nikčević.
Na prethodnih pet skupova sudjelovali su stručnjaci iz Osijeka, Zagreba, Rijeke, Splita, Dubrovnika i iz drugih teatarsko-teatroloških krugova iz Hrvatske i inozemstva, rekla je pročelnicu Matičina odjela Ana Lederer.
Radovi sa skupova objavljivani su u časopisima Dometi i Kazalište 2000.-2004.
U okviru savjetovanja danas će biti predstavljen novi broj časopisa Kazalište.