Vinko Ljubičić, načelnik Odjela MVP-a za koordinaciju i praćenje rada diplomatskih misija i konzularnih ureda, rekao je da još uvijek nema nikakve potvrde o smrti 54-godišnjeg Pavčevića, navodno poginulog u granatiranju američkog konvoja.
MVP je, zauzvrat, u četvrtak dobio obavijest američke strane da je u jednome centru u Falluji zadržan vozač Siročić radi istrage o navodnoj tučnjavi s američkim marincima.
No protiv Siročića još nije službeno pokrenut nikakav postupak, rekao je Ljubičić.
Vijest o pogibiji vozača Pavčevića iz Nove Gradiške dojavila je početkom tjedna udruga autoprijevoznika Hrvatske i vlasnik poduzeća Transport iz Varaždina Zdenko Grbus koji danas za Hinu nije mogao dati nikakvih novih informacija.
Siročić i još jedan hratski vozač Marinko Leš završili su u američkim zatvorima u Iraku, bilo je također objavljeno početkom tjedna.
Siročić je osumnjičen za sudjelovanje u tučnjavi protiv američkih marinaca, a Marinko Leš je pušten iz američke vojne baze Al Asada, kazao je još u srijedu njegov poslodavac Radoslav Crljenak iz Zagreba.
Lešov slučaj mi dalje ne istražujemo, rekao je u četvrtak Ljubičić. Dodao je kako ne može potvrditi niti pisanje jednog dnevnika od četvrtka da su u Iraku u zatvoru četvorica hrvatskih vozača.
Prva žrtva među brojnim hrvatskim vozačima koji za potrebe američke vojske prevoze robu u Irak, bio je Dalibor Burazović, poginuo 23. listopada kod Mosula. Upravo kao i ovih dana tako je i jesenas, uz vijest o pogibiji Burazovića istodobno objavljeno da je u američkom zatvoru završio hrvatski vozač Damir Mikulić iz Čapljine. On je bio pritvoren zbog nedopuštenog snimanja kamerom američkih postrojenja i pušten je nakon dvomjesečnog zatvora početkom prosinca.
Iako je u hrvatskoj javnosti snažno odjeknula vijest o pogibiji i zatvorskoj kalvariji kakvu je iskusio Mikulić, nastavljena je aktivnost hrvatskih vozača u Iraku, a prema nekim medijima ona je otad čak i pojačana.
Iako se zarada od najviše dvije tisuća eura po vožnji u Irak ne smatra osobito privlačnim izazovom za odlazak u ratnu zonu, vozači kamiona tvrde u izjavama za medije da se na 'iračku avanturu' odlučuju jer za njih nema posla te ne žele odbaciti čak ni takvu, katkad jedinu mogućnost zarade.