Slikari su odlučili rugobu ratom razorenih bagdadskih ulica osvijetliti bojama koristeći se kao platnom četiri metara visokim betonskim zidovima podignutima ispred gotovo svake službene zgrade u svrhu zaštite od bombi i projektila.
Ti su zidovi često panoi za grafite i političke poruke no u zadnje vrijeme nude i sasvim apolitične fantazije različitih stilova: od retro-Chagalla do omotnica za rock albume.
Bagdad je i u prošlosti obilovao javnom umjetnošću no jedini, beskonačno ponavljani motiv bio je lik bivšeg iračkog predsjednika Sadama Huseina u raznim izdanjima: zapadni playboy, arapski šeik, čak kremaljski komunist s pripadajućom krznenom kapom.
Donedavna sveprisutnog Sadama istisnula je poplava boja i najrazličitijih stilova, piše BBC.
Zid ispred francuskog veleposlanstva procvjetao je divljim konjima, letećim tepisima, tornjevima, minaretima ili scenama iz svakodnevnog života poput iračkog seljaka koji se u smiraj dana nakon rada u polju traktorom zasluženo vraća ženi i djeci.
Na gotovo svakome muralu neizbježna je golubica - simbol Iraku zasad nedostižnog mira.
Zgrada u kojoj je dopisništvo Reutersa oslikana je cvijećem i iračkim zastavama, a vrata do nje krase pokušaji imitacije Picassa.
Zgradu BBC-ja oslikao je profesor umjetnosti koji je na svome djelu radio tjednima ali je rezultat impresivan, piše britanski medij.
Bradate glave Asiraca, babilonska kola, vizije prošlih vladara i ratova svjedoče o jednako dugoj i jednakoj burnoj prošlosti prostora - na kojemu civilizacija seže barem 4.000 godina prije Krista, u vrijeme nastanka Mezopotamije - na kojem su se smjenjivale sumerska, babilonska i arapska kultura, ratovi, pljačke i - čudo preživljavanja.