Ministarstvo je već najavilo kako će zbog nenamjenske uporabe goriva namijenjena isključivo poljoprivrednicima i ribarima predložiti nov model kojim bi se spriječila zlouporaba. Po tom bi prijedlogu poljoprivrednici i ribari ubuduće kupovali običan dizel, a zatim bi im uz predočenje računa bila vraćena razlika u cijeni. U Ministarstvu kažu da su u tijeku pregovori s Inom te da bi u početku 2005. trebao biti definiran model.
Prijedlog resornog ministarstva da se seljacima nakon dva do tri mjeseca vrati razlika u cijeni između eurodizela i plave nafte NHS u priopćenju ocjenjuje "smiješnim" jer se, kažu, od njih očekuje da budu Inina kreditna banka.
Po prijedlogu te udruge svakom poljoprivrednom proizvođaču, tj. vlasniku "plave kartice", odmah bi se ograničila godišnja potrošnja subvencionirane plave nafte, tj. eurodizela, i kad bi iskoristio subvenciju, plaćao bi punu cijenu goriva.
Smatramo da je i za seljake i za državu jednostavnije da država izravno sređuje račune sa svojim, državnim poduzećem, nego da se seljaci pojedinačno obračunavaju s državom, ističe NHS.
U priopćenju napominju da su seljaci nezadovoljni ukidanjem dosadašnjeg načina opskrbe plavom naftom u "trenutku kad državna naftna tvrtka INA ostvaruje vrtoglavu milijunsku zaradu, a prijevozničke kuće i lobiji zarađuju na malverzacijama u razlici cijene eurodizela i plave nafte namijenjene za poljoprivrednu proizvodnju".
"Službeno stajalište NHS-a je da ne mogu opet seljaci biti ti na kojima će se lomiti naftna kriza," kaže se u priopćenju.