ZAGREB, 12. prosinca (Hina) - U organizaciji Odjela za školstvo Matice
Hrvatske u Zagrebu je danas održana rasprava o "Ulozi ravnatelja u
novoj hrvatskoj školi".
Kako je istaknula pročelnica Odjela za školstvo Matice Hrvatske Ranka
Vrdoljak-Radić taj radni sastanak organiziran je zbog uobličavanja
završnog teksta koji bi se proslijedio Ministarstvu prosvjete i
športa, kako bi istoj ustanovi bio "pri pomoći u daljnjoj preobrazbi
hrvatskog školstva".
Ranka Vrdoljak-Radić je rekla kako je u školstvu ostao naslijeđeni
birokratski sustav te da je pretpostavka za drugačiju školu njezina
autonomija. Ona je istaknula potrebu komunikacije među čimbenicima
školskog sustava.
Ravnatelj III. gimnazije Martin Oršolić rekao je kako ravnateljima u
njihovom radu manjkaju zakonski propisi, finacijska sredstva te
potpora roditelja i djece. Ravnateljica IV. gimnazije Dubravka
Korozina govorila je o obnovi koja bi trebala stvoriti temelje "novoj
i hrvatskoj školi" te je istaknula kako bi "novo počelo obrazovanja i
odgoja" moralo biti "znanje koje služi oblikovanju, postupnom
sazrijevanju osobnosti, a ne stvaranju nezrelih 'putujućih
enciklopedija'".
Branko Škare je rekao da školske programe za sve stupnjeve školovanja
stvaraju isključivo djelatnici zaposleni u visokom školstvu te su ti
programi prenatrpani činjenicama koje učenici ne stignu ili ne mogu na
tom stupnju apsolvirati. Škare je predložio da u programiranju "nove
hrvatske škole" barem pedeset posto sudjeluju djelatnici osnovnih i
srednjih škola.
U raspravi je istaknut i problemi moralnog lika ravnatelja kao i
problem motivacije učenika za stručno obrazovanje.
(Hina) dk mc
122202 MET dec 94
122202 MET dec 94
(Hina) dk mc