FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA AUDIOVIZUELNO-AZIJA

Autor: ;TM;
Nadnaslov:Amerika i Europa u osvajanju azijskog audiovizuelnog Eldorada Naslov: Eksplozija audiovizualnog tržišta u Aziji Podnaslov:Dvije i pol milijarde stanovnika, deseci milijuna kabelskih antena, satelitske televizije, stalno otvaranje novih kanala - Azija danas, od Južne Koreje do Indonezije, od Japana preko Kine do Indije, doživljava pravi boom svog tržišta televizije, što je Ameriku i Europu potaklo da krenu u osvajanje ovog golemog tržišta. Piše: Pascal BOURDON, AFP HONGKONG - Prvi MIP-Asia, tržište televizije za Aziju, što se prošlog tjedna održao u Hong Kongu, otkrio je svijetu novi Eldorado audiovizuelne razmjene, u osvajanje kojeg su krenule Amerika i Europa uz pomoć dolara, satelitskih kanala i kataloga s programima. Dvije i pol milijarde stanovnika, deseci milijuna domova s kablovskim antenama, desetak satelitskih televizija, novi kanali koji se kao čudom pojavljuju svakog mjeseca: Azija, od Južne Koreje do Indonezije, od Japana do Indije, ne zaboravivši Kinu ili Tajvan, danas doživljava pravu eksploziju svojeg tržišta televizije. Primjeri informacija koje su kružile na MIP-Asia: Kina već ima 30 milijuna domova s kablovskim antenama, Južna Koreja pokrenut će 20 kablovskih kanala 1995. godine, niz satelitskih programa Ruperta Murdocha - Star TV, tržišnog diva, obuhvatit će više od 53 milijuna domova, Singapur će u četiri godine kablovskom televizijom opremiti 750.000 domova. Uskoro će biti šest satelitskih informativnih kanala, Singapur i Hong Kong izvoze svoju proizvodnju (fikcija, varijete) po cijelom kontinentu, više novih tv satelita bit će pokrenuto 1995. godine, televizija a la carte je već tu... Predviđanja su optimistična: reklamno tv tržište, prema ispitivanju britanske tvrtke Kagan World Media, povećat će se za 75 posto do 2003. i doseći 38 milijardi dolara od kojih 3,3 milijarde za Kinu, dok će se broj domova opremljenih televizijskim prijemnikom povećati za trećinu. Međunaslov: Zlatni rudnik za zapadne producente To je zlatni rudnik na koji ciljaju zapadni odašiljači i producenti. Ali MIP-Asia, koji je okupio oko 3.000 profesionalaca, jasno im je iznio poteškoće osvajanja takvog tržišta. Prvenstveno došavši prodati tisuće sati programa, Amerikanci i Europljani shvatili su neke istine: potrebu emitiranja na nacionalnim jezicima, sklonost publike spram lokalnih programa, odsutnost pravog "panazijskog" tržišta, zahtjev većine vlada za kontrolom informacije (BBC je isključen sa Star TV zbog optužbi Pekinga). Mogli su ustanoviti također i gotovo opću zabrinutost vlasti da sačuvaju "tradicionalne vrijednosti" Azije pred programima punim seksa ili nasilja, odbijanje "kolonizacije" stranim emisijama i niske iznose koje je azijska difuzija namjeravala posvetiti njihovim programima (samo nekoliko stotina dolara za sat emitiranja za neke kanale). Američke CNN International (vijesti), MTV (glazba), Discovery (obrazovni program), TNT/Cartoon (film, crtići) ESPN (sport), HBO (film), NBC (gospodarske vijesti), ABC (za programe za mladež u Kini) već su uvelike tamo prisutne, na satelitima i kablovima. Mudre, one ne emitiraju samo na engleskom, već i na lokalnim jezicima i obećavaju "čiste" kanale. Hollywood, s "velikima" na čelu (Warner, Paramount, Sony, MGM, MCA/Universal...), spreman je na 'skok'. Europa malo zaostaje ali pokušava sa suradnjom, "visokokvalitetnim" programom. Napokon, sudionici MIP-Asia većinom su ustanovili živo zanimanje za svoje programe, posebno dokumentarce i crtane filmove, i to od strane novih tematskih kanala. Marljivi dužnosnici velikih kineskih televizija, rijetko do sada na velikim međunarodnim tržištima, bili su snažno salijetani. Do sljedeće godine i drugog MIP-Asia, što će se ponovo održati u Hong Kongu, audiovizuelna razmjena u Aziji dosta će napredovati. I Azijci će uzvratiti ljubaznost Zapadnjacima. I oni imaju ekspanzionističke planove na vlastitom kontinentu (japanska NHK, TVB ili CETV u Hong Kongu ) i čak osnivaju kanale.. u Americi i u Europi, za svoje iseljeničke zajednice s druge strane Urala i Tihog oceana. (Hina) tm bnš br 121047 MET dec 94 121047 MET dec 94

(Hina) tm bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙