novim poslovnim prostorima proslavili djelatnici Kapetanije
pristaništa u Slavonskom Brodu.
Do početka srbočetničke agresije na Hrvatsku, slavonsko-brodska luka
i pristanište na Savi imali su od 1986. do 1990. najveći promet robe
od svih 10 riječnih luka i pristaništa u Hrvatskoj. To je, među inim,
rekao kapetan brodske Kapetanije pristaništa Stjepan Benić.
Plovidba brodova našim rijekama stala je u rujnu 1991., kada su
prestala raditi i najveća hrvatska riječna pristaništa u Vukovaru,
Osijeku, Sisku i Slavonskom Brodu. Gotovo 300 km savskoga plovnog
puta, od Račinovaca do tzv. okučanskog klina, danas čini granicu s
okupiranim djelom bosanske Posavine, osim na oraško-šamačkom području.
Rade samo brodarsko poduzeće "Dunavski Loyd" iz Siska, i to sa samo 8
posto brodarskih kapaciteta, dok manje plovidbene hidrotehničke radove
obavljaju sisački "Hidroput" i "Dravska plovidba" iz Donjeg Miholjca
na područjima koja nisu izravno u zonama ratnog rizika, rekao je
Benić.
Prometna politika bivše Jugoslavije glede riječnog brodarstva nije
pogodovala interesima Hrvatske, istaknuo je Benić, i dodao kako će
naša zemlja u novoj strategiji razvoja posebno značenje dati upravo
razvoju pomorstva, prometa i veza.
(Hina) fl mc
061546 MET dec 94
061546 MET dec 94
(Hina) fl mc