FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA KINA-AUTOMOBILI

Autor: ;VB;
Nadnaslov:Najveći svjetski proizvođači automobila u borbi za najveće potencijalno tržište na svijetu Naslov: Svjetski divovi u borbi za kinesko tržište Podnaslov:Otkako je Peking odustao od dugogodišnje potpore javnom prijevozu i odlučio se za to da probitačna industrija automobila postane jedan od stupova kineskog gospodarstva, najveća imena svjetske automobilske industrije natječu se u osvajanju što većeg prostora na tržištu vrijednom više milijardi dolara. Piše: Jeffrey PARKER, Reuter PEKING - Najveći svjetski proizvođači automobila pripremili su proteklog tjedna svoje najnovije automobile za natjecanje vrijedno više milijardi dolara na kojemu predstavljaju modele kineskog obiteljskog automobila konkurirajući za mjesto na najvećem potencijalnom svjetskom tržištu. Neslužbeno natjecanje najavljeno je u svibnju kad je Peking, odustavši od dugogodišnjeg davanja potpore javnom prijevozu, odlučio da vrlo probitačnu industriju za proizvodnju obiteljskih automobila učini ekonomskim osloncem svojeg rađajućeg "socijalističkog tržišnog gospodarstva." Kinezi, ludi za automobilima, u velikom broju su posjetiti priredbu koja je u sklopu natjecanja organizirana u jednom raskošnom hotelu, gdje su novinarima već predstavljeni modeli malih automobila američkih, europskih i japanskih proizvođača, čak i njemačkih luksuznih marki Mercedes-Benz i Porsche. Pravo natjecanje održat će se iza zatvorenih vrata kad će svaki strani natjecatelj dobiti tri sata da kineskim dužnosnicima prikaže svoju ideju savršenog automobila za kinesku obitelj. Ulozi su vrlo veliki, posebno za američke i japanske automobilske 'divove' koji su, za razliku od europskih konkurenata Volkswagena i Peugota, propustili 80-tih godina osigurati teren u Kini. Rastući prihodi omogućuju sve većem broju kineskih obitelji da zamijene bicikle automobilima, što povećava potražnju koja je ostala bez odgovora usprkos ogromnom uvozu, krijumčarenju iz susjednih zemalja i domaćoj proizvodnji koja će se ove godine povećati za 49 posto, odnosno na 350.000 automobila. Stručnjaci drže da se će potražnja za automobilima kineske proizvodnje povećati na 1,6 milijuna automobila godišnje do 2005. godine, da bi se do 2010. godine taj broj udvostručio. A to je tek početak. Međunaslov: Tko će osvojiti posljednje veliko tržište na svijetu? "Kina, koja se smatra najslabije eksploatiranim tržištem automobila u svijetu, ima oko 300 milijuna mogućih kupaca", procjenjuje službeni list China Daily. Tvrtka Volkswagen, koja je među prvima stigla u Kinu, proizvodi luksuzne salonske automobile u dva grada i smatra se vodećim proizvođačem na kineskom tržištu. Američki Ford, koji je, kao i njegov stari konkurent General Motors, uspio osigurati samo proizvodnju automobilskih dijelova na principu zajedničkog ulaganja s kineskim proizvođačima, napominje da njegov ogromni izložbeni program odražava njegove ambiciozne planove u Kini. "Namjeravamo u Kini poduzeti operaciju u kojoj ćemo se natjecati sa svjetskim proizvođačima. Kina može izvoziti u azijsko-pacifičkoj regiji i potiče vlastiti, nezavisni razvoj proizvodnje", izjavio je izvršni potpredsjednik Forda Wayne Brooker. "Ne slažem se s tvrdnjama da nije pogodno vrijeme za ulaganja u kinesko tržište", rekao je on. Mnoge tvrtke napominju kako se nadaju da Kina razmišlja o ispravnosti namjere, najavljene u svibnju, da ujedini svojih 125 nedjelotvornih proizvođača automobila u tri velika, kako su to učinile razvijene zemlje. "S ovako brzim širenjem potražnje, tri ili četiri proizvođača ne bi mogla ispuniti zahtjeve. Kineski će kupci željeti mogućnost izbora većeg broja modela", izjavio je Hisashi Nakada, direktor proizvodnje i prodaje Nissana u Kini. "Kinu smatramo posljednjim velikim tržištem u svijetu koje se utrostručuje svakih deset godina", dodaje Nakada. Na izložbi Mercedes-Benza, kineski novinari i dužnosnici više su bili zainteresirani za snažnog sedana S-600, nego za mali Kineski obiteljski automobil (FCC), dizajniran za tu izložbu. Direktori su kazali da su mnogo uložili u materijalnom i stručnom smislu u dizajniranje sićušnog FCC-a u želji da u Kini prodaju i druge vrste automobila osim onih luksuznih. "Kinezi su organizirali ovo natjecanje i izložbu jer znaju da moraju podići tehnološku razinu svoje automobilske industrije", kaže Mercedesov potpredsjednik za usavršeni dizajn Harald Leschke. (Hina) vb br 200829 MET nov 94 200829 MET nov 94

(Hina) vb br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙