FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RASTE BROJ ALTERNATIVNIH PROGRAMA PREDŠKOLSKOG ODGOJA U HRVATSKOJ

Autor: ;DK;
Nadnaslov: Alternativni programi predškolskog odgoja u Hrvatskoj Naslov: Raste broj alternativnih programa predškolskog odgoja u Hrvatskoj Podnaslov: Waldorfski, Montessori i Head Start Program tri su altrnativna programa za rad s djecom predškolske dobi koji se primjenjuju u Hrvatskoj. Uz već afirmirani Waldorfski i Montessori, u rujnu se počeo primjenjivati i Head Start Program. Od prosinca u zagrebačkom dječjem vrtiću "Vrbik" radit će se po tzv. Montessori-Herbrigerovoj metodi. Piše: Karmela Devčić, Hina ZAGREB, 24. listopada (Hina) - U sedam dječjih vrtića u Hrvatskoj od rujna ove godine radi se s djecom starom od tri do šest godina po Head Start Programu predškolskog odgoja. Ovaj program primjenjuje se u američkoj predškolskoj praksi već 30 godina, a njegova realizacija u Hrvatskoj je počela posredovanjem Georgetown Sveučilišta iz Washingtona koje je potaklo primjenu Head Start Programa u četrnaest zemalja Istočne i Srednje Europe. Sponzor programa je Sorosova zaklada Otvoreno društvo. Prema rječima direktorice ovog projekta za Hrvatsku Mire Kunstek Head Start Program ima tri odrednice: teži individulanom radu s djecom, daje maksimalne mogućnostsi izbora dnevnih aktivnosti za djecu i uključuje roditelje i druge članove obitelji u rad s djecom. Program se primjenjuje u grupama od 25 djece u kojima radi 1-2 odgajatelja i 2-3 pomoćna odgajatelja. Pomoćni odgajatelji su roditelji djece koja borave u grupi. To su nezaposleni ljudi koji uz sklonost prema radu s djecom moraju imati najmanje srednju stručnu spremu. Postoje i roditelji volonteri koji se povremeno uključuju u rad s djecom. Kako je istaknula direktorica Kunstek program se nastoji prilagoditi djeci u cilju stimuliranja njihovih osobnih potencijala i afiniteta. Prostor u kojem djeca borave podijeljen je u šest malih centara aktivnosti. Svaki centar aktivnosti sadržajno je orijentiran na jednu od aktivnosti. Djeca tijekom dana smoinicijativno prelaze iz jednog u drugi centar aktivnosti ovisno o tome žele li se igrati, učiti, čitati i pisati, crtati, kuhati... Interes roditelja i djece je, prema saznanjima Mire Kunstek, veliki i nekolicina dječjih vrtića u kojima se radi po Head Start Programu nije dostatna da primi svu zainteresiranu djecu. Trajanje Programa predviđeno je za sada na dvije godine. Međunaslov: Montessori i Waldorfski dječji vrtići Kako je istaknula Mira Kunstek u Hrvatskoj se prije pet godina počelo s istraživanjem mogućnosti realizacije Montessori programa u dječjim vrtićima. Prvi Montessori dječji vrtići otvoreni su u Splitu i u Zagrebu i već su afirmirani u tim sredinama. U prosincu će se u okviru dječjeg vrtića "Vrbik" početi raditi s dvije grupe djece po tzv. Montessori-Herbrigerovoj metodi koja se temelji na integraciji djece s poteškoćama u razvoju u grupu a zdravom djecom. Djeca s poteškoćama u razvoju koja će boraviti u grupi imaju različite dijagnoze. Ravnateljica dječjeg vrtića "Vrbik" Emina Ferković naglasila je da će se raditi po uzoru na Kinder Zentrum u Muenchenu koji djeluje u okviru njemačke akcije Die Sonne Sohein čija je zadaća afirmacija Montessori programa u cijelom svijetu. U izvedbi programa surađivat će i Defektološki fakultet u Zagrebu. Grupe će biti sastavljene od 20 djece od kojih će petoro biti djeca s poteškoćama u razvoju. S djecom će raditi defektolozi i Montessori odgajatelji koji su educirani u Muenchenu. U radu će se, kako je istaknula Emina Ferković, koristiti specijalni didaktičko-dedukativni materijali čija primjena omogućava da djeca u vrlo kratkom vremenu svladaju osnovne elemente matematike, pisanja, čitanja. Ta stručna pomagala konstruirana su tako da omogućavaju napredovanje i djece s poteškoćama u razvoju i zdrave djece. U grupama će se raditi dvojezično koristeći hrvatski i njemački jezik. Najstariji alternativni program predškolskog odgoj primjenjen u Hrvatskoj je Waldorfski program. Prvi Waldorfski dječji vrtić osnovala je 1983. godine u Zagrebu Nada Maljković. Danas uz dječje vrtiće djeluje i Waldofska osnovna škola u Zagrebu, a u Splitu je prije tjedan dana počeo s radom dvogodišnji specijalizirani studiji za Waldorf odgajatelja. Prema riječima Nade Maljković Waldorfski dječji vrtići nastoje prepoznati i potaknuti umjetničke sposobnosti djeteta. Boraveći u njima djeca se koriste prirodnim materijalima što podstiče njihovo kreativno izražavanje. (Hina) dk ds 241020 MET oct 94 241020 MET oct 94

(Hina) dk ds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙