Nadnaslov:Pariz:Uspjeh izložbe usporediv s onim impresionista ili
slikara moderne umjetnosti
Naslov: Oduševljenje za restrospektivu Nicolasa Poussina
Podnaslov:Jedna od najsveobuhvatnijih retrospektiva majstora
francuske klasične škole iz 17. stoljeća, do sada slabo
dostupnog širokoj publici, kojom se obilježava 400.
obljetnica njegova rođenja, izazvala je pravu "apoteozu"
u javnosti, kako svjedoče i francuski mediji koji joj
posvećuju izuzetnu pažnju.
Piše: Annick BENOIT, AFP
PARIZ - Pariška retrospektiva slikara iz 17. stoljeća Nicolasa
Poussina, slikara antike i kršćanstva, do sada slabo dostupnog širokoj
publici, nailazi na uspjeh obično rezerviran izložbama impresionista
ili moderne umjetnosti.
Iako je prerano govoriti o broju posjetitelja, Nicolas Poussin
(1594.-1665.) već je bio na naslovnoj stranici dnevnika "Liberation",
koji govori o "apoteozi", i onoj nekoliko časopisa. Tema je brojnih
televizijskih emisija a posvećuju mu se posebna izdanja novina i
knjige svih vrsta.
Otvorena u galerijama Grand Palaisa na Elizejskim poljanama, od 1.
listopada do 2. siječnja, kada odlazi u London, retrospektiva je jedna
od najsveobuhvatnijih tog majstora francuske klasične škole kojeg se
dugo uspoređivalo s flamanskim suvremenikom Rubensom, a koji je veći
dio života proveo u Rimu. Izložbom se obilježava 400. obljetnica
njegova rođenja.
Među 110 slika i 135 crteža po prvi put su u istoj dvorani okupljene
obje serije "Sedam sakramenata". Prva, naslikana između 1636. i 1642.
za talijanskog kolekcionara Cassiana dal Pozza, nepotpuna i
podijeljena između Washingtona i Engleske, na nekoliko tjedana bit će
izložena uz drugu seriju, naslikanu između 1644. i 1648. za
Poussinovog prijatelja Chanteloua, koja je obično izložena u National
Gallery of Scotland u Edinburghu.
Međunaslov: Nakon Pariza, izložba seli u London
Brojni muzeji u svijetu posudili su velika djela, posebno "Trijumf
Flore" iz Gemaldegalerie u Dresdenu, "Tankred i Hermiona" iz Ermitaža
u Sankt Petersburgu, "Pejzaž sa Sv. Ivanom na Patmosu" iz Art
Institute of Chicago te "Pejzaž sa slijepim Orionom" iz Metropolitan
Museum of Art u New Yorku. No, Metropolitan nije želio ustupiti svoju
čuvenu verziju "Otmice Sabinjanki" kao što se ni Ermitaž nije želio
odvojiti od "Polifema".
Nastanjen u Rimu od 1624. godine, napravivši samo šest platna na
francuskom tlu, Nicolas Poussin pronašao je inspiraciju u velikim
biblijskim tekstovima i tekstovima pisaca grčko-latinske antike
(Virgilije, Ovidije, Tacit, Plutarh, Lukijan...), ali i u Tassovom
"Oslobođenom Jeruzalemu". U Rimu 17. stoljeća, istovremeno
prijestolnici katoličanstva i antičkom gradu, radi za crkvu ali je i
slikar ljubavi i aktova, isprepletenih parova i bakanalija, pri čemu
dolaze do izražaja njegove kvalitete koloriste.
Izložba će biti postavljena bez crteža, od 19. siječnja do 9. travnja
1995. godine, u Royal Academy of Arts u Londonu.
(Hina) bnš br
111031 MET oct 94
111031 MET oct 94
(Hina) bnš br