FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA FRANCUSKA-UMJETNOST

Autor: ;BNŠ;
Nadnaslov:Pariz:Uspjeh izložbe usporediv s onim impresionista ili slikara moderne umjetnosti Naslov: Oduševljenje za restrospektivu Nicolasa Poussina Podnaslov:Jedna od najsveobuhvatnijih retrospektiva majstora francuske klasične škole iz 17. stoljeća, do sada slabo dostupnog širokoj publici, kojom se obilježava 400. obljetnica njegova rođenja, izazvala je pravu "apoteozu" u javnosti, kako svjedoče i francuski mediji koji joj posvećuju izuzetnu pažnju. Piše: Annick BENOIT, AFP PARIZ - Pariška retrospektiva slikara iz 17. stoljeća Nicolasa Poussina, slikara antike i kršćanstva, do sada slabo dostupnog širokoj publici, nailazi na uspjeh obično rezerviran izložbama impresionista ili moderne umjetnosti. Iako je prerano govoriti o broju posjetitelja, Nicolas Poussin (1594.-1665.) već je bio na naslovnoj stranici dnevnika "Liberation", koji govori o "apoteozi", i onoj nekoliko časopisa. Tema je brojnih televizijskih emisija a posvećuju mu se posebna izdanja novina i knjige svih vrsta. Otvorena u galerijama Grand Palaisa na Elizejskim poljanama, od 1. listopada do 2. siječnja, kada odlazi u London, retrospektiva je jedna od najsveobuhvatnijih tog majstora francuske klasične škole kojeg se dugo uspoređivalo s flamanskim suvremenikom Rubensom, a koji je veći dio života proveo u Rimu. Izložbom se obilježava 400. obljetnica njegova rođenja. Među 110 slika i 135 crteža po prvi put su u istoj dvorani okupljene obje serije "Sedam sakramenata". Prva, naslikana između 1636. i 1642. za talijanskog kolekcionara Cassiana dal Pozza, nepotpuna i podijeljena između Washingtona i Engleske, na nekoliko tjedana bit će izložena uz drugu seriju, naslikanu između 1644. i 1648. za Poussinovog prijatelja Chanteloua, koja je obično izložena u National Gallery of Scotland u Edinburghu. Međunaslov: Nakon Pariza, izložba seli u London Brojni muzeji u svijetu posudili su velika djela, posebno "Trijumf Flore" iz Gemaldegalerie u Dresdenu, "Tankred i Hermiona" iz Ermitaža u Sankt Petersburgu, "Pejzaž sa Sv. Ivanom na Patmosu" iz Art Institute of Chicago te "Pejzaž sa slijepim Orionom" iz Metropolitan Museum of Art u New Yorku. No, Metropolitan nije želio ustupiti svoju čuvenu verziju "Otmice Sabinjanki" kao što se ni Ermitaž nije želio odvojiti od "Polifema". Nastanjen u Rimu od 1624. godine, napravivši samo šest platna na francuskom tlu, Nicolas Poussin pronašao je inspiraciju u velikim biblijskim tekstovima i tekstovima pisaca grčko-latinske antike (Virgilije, Ovidije, Tacit, Plutarh, Lukijan...), ali i u Tassovom "Oslobođenom Jeruzalemu". U Rimu 17. stoljeća, istovremeno prijestolnici katoličanstva i antičkom gradu, radi za crkvu ali je i slikar ljubavi i aktova, isprepletenih parova i bakanalija, pri čemu dolaze do izražaja njegove kvalitete koloriste. Izložba će biti postavljena bez crteža, od 19. siječnja do 9. travnja 1995. godine, u Royal Academy of Arts u Londonu. (Hina) bnš br 111031 MET oct 94 111031 MET oct 94

(Hina) bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙