Nadnaslov:Projekt urbane regeneracije na dokovima Londona
Naslov: Londonski dokovi počinju dobijati na cijeni
Podnaslov:Projekt urbanog obnavljanja londonskog Docklandsa što ga je
pokrenula još Margaret Thatcher počinje dobivati svoje
zamišljene obrise unatoč, kako ističu neki, poslovičnom
"skepticizmu Britanaca" pred novinama, a kojega sve više
potiskuje interes. Istok Londona postaje sjedištem
međunarodnih poduzeća koja napuštaju londonski City, ali i
novi Fleet Street, srce londonskog tiska.
Piše: Jerome RIVET, AFP
LONDON - Zamašan projekt urbane regeneracije koji je pokrenula
Margaret Thatcher na dokovima Londona (Docklands) čini se da se
konačno nametnuo nakon mukotrpnog sazrijevanja, a sve više
međunarodnih poduzeća napušta City da bi se tamo nastanilo.
"Na stupnju smo kad realnost Docklandsa počinje ličiti dugoročnoj
viziji", izjavljuje Michael Pickard, predsjednik London Docklands
Development Corporation (LDDC), za kojega "skepticizam Britanaca" pred
nečim novim pomalo nestaje i na njegovo mjesto dolazi interes.
Prije godinu dana naftaš Texaco, banka Credit Suisse i novinska
grupacija Mirror smjestili su svoje londonsko sjedište u Canary Wharf,
središnji kompleks ureda Docklandsa, gdje danas radi 13.000 osoba.
Za njima bi trebali uslijediti "brojni drugi", prema LDDC, koji
navodi posebno novu europsku agenciju za lijekove i dnevnik The
Independent. Istok Londona, na kojem su se već nastanili The Telegraph
i The Times, upravo postaje novi Fleet Street, srce londonskog tiska.
Novopridošlice prije svega privlače povoljni uvjeti kupnje ili
unajmljivanja. Zakup iznosi trećinu ili polovicu zakupa lokala u
londonskom Cityu, gdje su cijene ponovno počele rasti s gospodarskom
obnovom i pomanjkanjem slobodnih površina, dok je na Docklandsu
zauzeto samo 60% raspoloživih ureda.
Za mnoge stručnjake, taj odnos čini se odličnim ako se uzmu u obzir
teškoće koje su obilježile prve godine četvrti i jaka recesija s
početka desetljeća.
Međunaslov: Docklands postaje novi europski centar
Veliki korak je napravljen u listopadu s dizanjem zabrane
raspolaganja sekvestriranom imovinom Canary Wharfa koja je
uslijedila kao posljedica stečaja godinu i pol ranije njezinog
promotora, kanadske grupacije Olympia and York.
To spašavanje, uređeno od strane konsorcija banaka za 1,1 milijardu
funti, deblokiralo je sporazum vlade oko izgradnje nove linije
podzemne željeznice koja bi izravno povezivala Docklands s centrom
Londona.
Ta linija će od 1998. godine otvoriti četvrt, "čiji je glavni
nedostatak da je vrlo, vrlo loše povezana", prema bankovnom službeniku
koji žali zbog kvarova i kašnjenja male automatske podzemne željeznice
koja osigurava vezu sa Cityem - Docklands Light Railway.
Kad to bude riješeno, LDDC se nada da će se vlakovi Eurostar
zaustavljati u blizini, na stanici Stratford, između Londona i tunela
pod La Mancheom. "S aerodromom Citya, od Docklandsa bi se doista
napravio europski centar", naglašava Eric Soresen, generalni direktor
LDDC-a.
Trinaest godina nakon početka radova, bivša mornarska i dokerska
četvrt traži dušu jer, među staklenim zgradama i dokovima od opeka,
"nakon šest sati navečer više se ništa ne događa", žale se uredski
službenici. Zbog toga vlasti žele ubrzati svoj ambiciozni program
preuređenja i izgradnje individualnih stanova.
(Hina) bnš br
260527 MET jul 94
260527 MET jul 94
(Hina) bnš br