FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA BRITANIJA-LONDON-URBANIZAM

Autor: ;BNŠ;
Nadnaslov:Projekt urbane regeneracije na dokovima Londona Naslov: Londonski dokovi počinju dobijati na cijeni Podnaslov:Projekt urbanog obnavljanja londonskog Docklandsa što ga je pokrenula još Margaret Thatcher počinje dobivati svoje zamišljene obrise unatoč, kako ističu neki, poslovičnom "skepticizmu Britanaca" pred novinama, a kojega sve više potiskuje interes. Istok Londona postaje sjedištem međunarodnih poduzeća koja napuštaju londonski City, ali i novi Fleet Street, srce londonskog tiska. Piše: Jerome RIVET, AFP LONDON - Zamašan projekt urbane regeneracije koji je pokrenula Margaret Thatcher na dokovima Londona (Docklands) čini se da se konačno nametnuo nakon mukotrpnog sazrijevanja, a sve više međunarodnih poduzeća napušta City da bi se tamo nastanilo. "Na stupnju smo kad realnost Docklandsa počinje ličiti dugoročnoj viziji", izjavljuje Michael Pickard, predsjednik London Docklands Development Corporation (LDDC), za kojega "skepticizam Britanaca" pred nečim novim pomalo nestaje i na njegovo mjesto dolazi interes. Prije godinu dana naftaš Texaco, banka Credit Suisse i novinska grupacija Mirror smjestili su svoje londonsko sjedište u Canary Wharf, središnji kompleks ureda Docklandsa, gdje danas radi 13.000 osoba. Za njima bi trebali uslijediti "brojni drugi", prema LDDC, koji navodi posebno novu europsku agenciju za lijekove i dnevnik The Independent. Istok Londona, na kojem su se već nastanili The Telegraph i The Times, upravo postaje novi Fleet Street, srce londonskog tiska. Novopridošlice prije svega privlače povoljni uvjeti kupnje ili unajmljivanja. Zakup iznosi trećinu ili polovicu zakupa lokala u londonskom Cityu, gdje su cijene ponovno počele rasti s gospodarskom obnovom i pomanjkanjem slobodnih površina, dok je na Docklandsu zauzeto samo 60% raspoloživih ureda. Za mnoge stručnjake, taj odnos čini se odličnim ako se uzmu u obzir teškoće koje su obilježile prve godine četvrti i jaka recesija s početka desetljeća. Međunaslov: Docklands postaje novi europski centar Veliki korak je napravljen u listopadu s dizanjem zabrane raspolaganja sekvestriranom imovinom Canary Wharfa koja je uslijedila kao posljedica stečaja godinu i pol ranije njezinog promotora, kanadske grupacije Olympia and York. To spašavanje, uređeno od strane konsorcija banaka za 1,1 milijardu funti, deblokiralo je sporazum vlade oko izgradnje nove linije podzemne željeznice koja bi izravno povezivala Docklands s centrom Londona. Ta linija će od 1998. godine otvoriti četvrt, "čiji je glavni nedostatak da je vrlo, vrlo loše povezana", prema bankovnom službeniku koji žali zbog kvarova i kašnjenja male automatske podzemne željeznice koja osigurava vezu sa Cityem - Docklands Light Railway. Kad to bude riješeno, LDDC se nada da će se vlakovi Eurostar zaustavljati u blizini, na stanici Stratford, između Londona i tunela pod La Mancheom. "S aerodromom Citya, od Docklandsa bi se doista napravio europski centar", naglašava Eric Soresen, generalni direktor LDDC-a. Trinaest godina nakon početka radova, bivša mornarska i dokerska četvrt traži dušu jer, među staklenim zgradama i dokovima od opeka, "nakon šest sati navečer više se ništa ne događa", žale se uredski službenici. Zbog toga vlasti žele ubrzati svoj ambiciozni program preuređenja i izgradnje individualnih stanova. (Hina) bnš br 260527 MET jul 94 260527 MET jul 94

(Hina) bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙