Nadnaslov:Industrija zabave: Unatoč gospodarskoj krizi, njemački
zabavni parkovi uspješno posluju
Naslov: Nijemci vole zabavne parkove
Podnaslov:Iako gospodarska kriza pogađa druge sektore industrije
zabave, njemački zabavni parkovi ponose se svojom
uspješnošću, a najslavniji među njima je Phantasialand,
koji drži drugo mjesto u Europi, iza EuroDisneya. No,
ne spavajući na lovorikama, čelni ljudi novim atrakcijama
privlače publiku, dok se među novim projektima u području
zabave ističe kino-zabavni park što ga osniva kompanija
Warner Brothers.
Piše: Jean-Louis PREVOST, AFP
BONN - S 21 milijuna posjetitelja prošle godine i brutto prometom od
800 milijuna njemačkih maraka njemački zabavni parkovi ponose se
neobičnom uspješnošću unatoč gospodarske krize koja pogađa druge
sektore industrije zabave.
Najslavniji među njima, Phantasialand u Bruehlu, blizu Koelna
(zapad), otvoren prije 28 godina, uložio je ove godine 30 milijuna
maraka u novu atrakciju, simulator leta nazvan Galaxy, koji tijekom
četiri minute vodi posjetitelja u istraživanje svemira, uz pomoć niza
specijalnih efekata.
Proizvod američkih poduzeća Landmark Entertainment Group i Dream
Quest Images, koji su dobili dva Oscara u Hollywoodu za specijalne
efekte (The Abyss i Total Recall), ta atrakcija otvorena prije dva
mjeseca ima takav uspjeh da joj se posjetitelji vraćaju po tri-četiri
puta na dan. A od početka sezone, brutto promet parka se povećao za
4,6 posto prema istom razdoblju prošle godine.
Direktor Phantasialanda, Gottlieb Loeffelhardt, smatra da je ta
investicija bila potrebna. "S tim iznosom, mogli smo sagraditi tri
velika objekta, ali ova nova atrakcija potrebna je za borbu na sve
skučenijem tržištu", rekao je on.
Godine 1996. trebaju se otvoriti tri nova parka samo u području
Rajne. Prije dvije godine EuroDisney u Parizu zbacio je Phantasialand
s mjesta prvog europskog zabavnog parka na drugo.
No suprotno od Eurodisneya, koji je prošle godine izgubio 5,3
milijarde francuskih franaka (930 milijuna dolara), zabavni parkovi u
Njemačkoj ostvaruju dobit. "Upućeni smo na široke slojeve publike i
obiteljsku klijentelu, dok EuroDisney cilja na imućniju i međunarodnu
klijentelu", navode u Phantasialandu. "Uz to, sve što nudimo je
europsko, od bajki do restauranta, iako nudimo i ugođaje daleke Kine i
Divljeg zapada. "Ljudi se osjećaju kao doma".
Međunaslov: Sve je podređeno publici
U stvari "moramo ponuditi publici ono što ona želi, uz najbolju
cijenu", kaže direktor Phantasialanda. Konkretno, u tom parku
posjetitelji plaćaju 29 maraka pravo ulaska koje vrijedi cijeli dan i
koje im omogućava da uživaju na svim atrakcijama. Djeca niža od 1,20 m
ne plaćaju. Redovi ispred atrakcija su rijetka pojava, a za okrepu
posjetitelji imaju izbor između mjesta za piknik, kafeterija i
gastronomskih restauranta.
Drugi, manji parkovi su isto tako posjećeni. Na primjer, u
Studenbrocku, na sjeveru Ruhra, Hollywood-Park ove godine slavi 25
godina svog uspjeha. Uz najveće i najbrže umjetne brzace u Europi
kojim se može spustiti na splavi te uz ruske planine, on nudi stanište
divljih životinja, među kojima i bijelih tigrova, kao i cirkuske
točke.
Među projektima koji su u tijeku ističe se kino-zabavni park koji će
osnovati američka kompanija Warner Brothers u Bottropu, u središtu
industrijskog područja Rura. Među junacima tog tematskog parka, koji
će zahtijevati ulaganje od 350 milijuna maraka, su Zekoslav Mrkva i
kanarac Titi (Tweety Bird), čovjek šišmiš Batman i čudovišta Gremlini.
Iako su ovi parkovi manje ambiciozni od Eurodisneya, oni su smješteni
na području gdje živi 45 milijuna stanovnika u okrugu od 200 km,
uključujući Belgiju, Nizozemsku, Luxemburg i sjever Francuske, što im
osigurava uspjeh.
(Hina) tm br
260524 MET jul 94
260524 MET jul 94
(Hina) tm br