Nadnaslov:Hoće li elektronska oprema istisnuti poznate Polaroidove
foto aparate?
Naslov: Polaroid u bici za nove kupce
Podnaslov:Svjetsko ime u foto industriji, američki div sprema se na
novi iskorak, unatoč predviđanjima da će prihodi od foto
aparata do 2000. godine pasti za 50 posto, modernizirajući
starije proizvode za nova tržišta u zemlji i inozemstvu.
Tržišta Kine, Indije i Rusije postaju od sve većeg značaja
za Polaroid, dok na domaćem terenu lansira svoje proizvode
među novom klijentelom, poslovnim ljudima, posebice
draguljarima i trgovcima antikviteta.
Piše: Lori VALIGRA, Reuter
BOSTON - U vrijeme prijelaza na elektronsko snimanje, tvrtka Polaroid
Corp. namjerava udahnuti novi život u srce svog fotografskog businessa
modernizirajući starije proizvode za nova tržišta u zemlji i
inozemstvu.
Dužnosnici tvrtke navode kako se taj fotografski gigant namjerava
orijentirati na prodaju foto aparata na tržištima Kine, Rusije i
Indije.
"Nova tržišta bi se kao skupina ove godine mogla naći na trećem
mjestu iza SAD-a i Japana. Oni nam sada postaju veoma značajni, dok
nam prije pet godina nisu predstavljali ništa", navodi Joseph
Oldfield, podpredsjednik fotografskog odjela tvrtke.
Predsjedavajući tvrtke Polaroid MacAllister Booth navodi kako očekuje
da će prihod od foto aparata do 2000. godine pasti na 50 posto
prihoda. Sada oni predstavljaju 95 posto prodaje i 100 posto profita.
U međuvremenu, prodaja Polaroida je porasla nakon što su Kina i
Indija smanjile carine a Rusija se otvorila za strane proizvode. Na
tim tržištima ne postoji infrastruktura za razvijanje filmova, tako da
se brzi Polaroidovi foto aparati tipa One-Step i Captiva dobro
prodaju.
"Prodaja foto aparata ove će godine lijepo porasti, možda i za 15
posto. Većina prodanih primjeraka biti će tipa Captiva iako će
vjerojatno neke od njih biti već provjereni foto aparati tipa
One-Step", navodi analitičar Peter Enderlin.
On procjenjuje da će Polaroid ove godine prodati 750.000 foto aparata
te da će 500.000 primjeraka od toga biti Captiva.
Taj tip foto aparata pušten je u prodaju prošle godine, dok je
One-Step modernizacija, iz 1992. godine, foto aparata koji je na
tržište izbačen 1984. godine.
Nova su tržišta od velikog značaja za Polaroid budući su foto odjeli
bili pod pritiskom oštre konkurencije, navodi Oldfield.
Međunaslov: Nova područja primjene foto aparata
Potrošačka prodaja je u nekoliko posljednjih godina porasla u
zemljama u razvoju, a Polaroid namjerava najaviti nove restilizirane
proizvode na sajmu Photokina koji će se u listopadu održati u Koelnu.
"Tržište je u cjelini u padu, no nadamo se da će doći do skromnog
porasta. Ne takvog kakvom se nadaju naši dioničari, ali ipak neće biti
pada", izjavio je Oldfield.
Na domaćem terenu Polaroid razvija prodaju usmjeravajući se na nova
tržišta unutar poslovnog svijeta, što je dio njenih aktivnosti čiji
rast se predstavlja dvoznamenkastim brojkama.
Polaroid svoje foto aparate lansira među poslovnim ljudima kao što su
draguljari i trgovci antikvitetima kako bi se potencijalnim kupcima
omogućilo da fotografiju pojedinog predmeta ponesu kući te da o njemu
porazmisle prije nego li se odluče na kupnju.
Aparati su također traženi na sportskim događajima kao što je
sportski ribolov, gdje natjecatelji moraju svoj ulov baciti natrag u
vodu pa foto aparat služi da bi dokazali veličinu ulovljene ribe.
Kanadska industrija Holstein također koristi foto aparate za
identifikaciju stoke, što se prije radilo pomoću ručno izrađenih
crteža.
Novo područje primjene foto aparata predstavljaju i osobne
iskaznice. Polaroid je zaključio ugovor sa više od 2.000 sustava za
izradu osobnih iskaznica za meksičke izbore a sada nastoji potpisati
ugovor za sustav registriranja glasača u nekoliko indijskih država.
Poslovi s vladom su područje koje se razvija, a mnogi od tih sustava
su dio Polaroidove nove elektronske grupe.
Taj elektronski dio sačinjavaju proizvodi visoke tehnologije kao što
su elektronski štampači i sustavi skanera.
Unatoč općenito pozitivnoj reakciji na Polaroidova nastojanja da
unaprijedi posao s foto aparatima, analitičari su veoma zabrinuti
glede usmjeravanja tvrtke na novo područje elektronskih proizvoda kao
i naglo povećanim troškovima vezanim uz te nove proizvode. "Ono što
predstavlja njihovo osnovno područje bavljenja ide sjajno, no s
rezervom gledam na njihovu sposobnost u području elektronskih
proizvoda", kaže analitičar Mike Ellmann.
Na njujorškoj burzi dionice Polaroida dosižu cijenu od 31.50 dolara.
(Hina) gm br
140756 MET jul 94
14HHMM MET jul 94
(Hina) gm br