Nadnaslov:Koji će trend obilježiti svijet mode kasnih devedesetih?
Naslov: Dior u potrazi za mirisom uspjeha
Podnaslov:Odabranim mirisom pogoditi trend doba, uspjeh koji
parfemu jamči ulazak u red klasika, rizičan je posao na
kojem rade ekipe vrhunskih stručnjaka. Nakon dva
najuspješnija mirisa posljednjeg desetljeća uigrana ekipa
koja radi parfeme Christian Dior sprema se lansirati novi
miris, pod šifrom P-14, čije ime je u Diorovu svijetu još
uvijek strogo čuvana tajna.
Piše: David JONES, Reuter
PARIZ - Koji će trend obilježiti svijet ženske mode krajem
devedesetih? Vrhunski stručnjak za parfeme Maurice Roger mišljenja je
da bi on trebao biti obojen fantazijom i gomilom ludosti.
Kao voditelj odjela za parfeme tvrtke Christian Dior, Roger nastavlja
s radom na čelu skupine koja je na tržište izbacila dva najuspješnija
ženska mirisa "Poison" i "Dune" posljednjeg desetljeća.
Najveći domet bio bi doseći uspješnost parfema "Chanel 5" koji se
izuzetno dobro prodaje i nakon 60 godina. Uvijek postoji opasnost pada
u zamku u koju je upala "Diorova" sestrinska tvrtka "Christian
Lacroix" sa svojim nekada veoma reklamiranim parfemom "C'est la vie".
"Da vaš parfem uđe u red klasika, morate riskirati. Parfemima
"Poison", "Farenheit" i "Dune" je pogođen trend doba", izjavio je
Roger.
Christian Dior je provokativan miris "Poison" namijenio nezavisnoj i
izazovnoj ženi kasnih osamdesetih, "Frenheit" je bio njegov pandan
namijenjen muškarcima. Roger parfem "Dune" opisuje kao miris koji
osigurava mir potreban u doba duboke recesije.
Danas, nakon dugog nepovoljnog razdoblja, Roger namjerava 1995.
godine lansirati novi ženski miris, čija je šifra P-14, a kojim bi se
trebalo izraziti raspoloženje žene na prijelazu u novo tisućljeće. Svi
predloženi nazivi novog parfema kod Diora su strogo čuvana tajna.
Za lansiranje parfema "Poison" tvrtka Dior je u 18 mjeseci utrošila
40 milijuna dolara, jednako kao i za parfem "Dune". Očekuje se da
lansiranje novog mirisa P-14 neće biti ništa jeftinije.
Parfemi "Christian Dior" dio su luksuznog carstva Bernard Arnaultove
tvrtke LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, te se nalaze u društvu
konjaka marke Hennessy, šampanjca marke Moet i Chandon, kožnih
proizvoda Louisa Vuittona te drugih parfema i artikala od interesa za
visoku modu.
Međunaslov: Usavršavanje parfema - strogo povjerljiv posao
Konkurencija postaje sve žešća obzirom da sve više dolazi do
koncentracije unutar industrije, s anglo-danskom tvrtkom Unilever koja
je sada u vlasništvu proizvođača kozmetičkih preparata Elisabeth Arden
i Calvina Kleina, tvrtkom "Estee Lauder" u korporaciji s tvrtkom
"Clinique" te tvrtkom LMVH s "Diorom", "Givenchy", "Kenzom" i u
novije vrijeme "Guerlainom".
Tvrtka "Chanel" ostaje i dalje u privatnom vlasništvu, no još je
jedan veliki igrač, tvrtka "Yves Saint Laurent", uz tvrtku "Yves
Rocher" u vlasništvu farmaceutske grupacije "Elf Sanofi", koju
financijski podržava naftni gigant "Elf Aquitaine".
"Dior" svog zakletog rivala, tvrtku "Chanel", nadmašuje s godišnjom
prodajom od 4.28 milijarde francuskih franaka (787 milijuna dolara),
no na svjetskom tržištu nalazi se na trećem mjestu iza privatne tvrtke
"Estee Lauder" te "L'Orealovog" "Lancomea."
Roger navodi kako je tvrtka "Dior" bila prisiljena brzo se
prilagoditi promjenljivim obrascima rasta, okrećući se proizvodnji
kozmetičkih proizvoda kao što su preparati za njegu kože i preparati
za uljepšavanje koja još uvijek bilježi rast, a nastojeći
istovremeno ostvariti svoj dio na jednoličnom tržištu parfema.
Na 12 milijardi dolara "teškom" prestižnom tržištu parfema, "Dune" je
Diorov parfem koji se najbolje prodaje i koji mu je u prva tri i pol
mjeseca donio 234 milijuna francuskih franaka (43 milijuna dolara).
Očekuje se da će parfem P-14 nadmašiti tu brojku te se smjestiti u
rang proizvoda čija lista započinje s parfemom "Miss Dior"
proizvedenim 1947. godine.
Strogo povjerljiv rad na usavršavanju parfema P-14 odvija se u
tvornici tvrtke "Dior" koja se nalazi u mjestu Saint Jean de Braye,
nedaleko Orleansa, u kojoj je zaposleno 1.600 djelatnika koji godišnje
proizvedu 1.700 tona parfema, ruževa za usne, pudera, sjenila za oči,
maskara i lakova za nokte.
No, glede budućnosti, financijski direktor Parfema Christian Dior,
Benoit Georges Picot, upozorava kako je devedesetih godina rast
kozmetičke industrije diljem svijeta usporen zahvaljujući niskoj
inflaciji i sve većoj konkurenciji.
On očekuje da će porast od pet do sedam posto zabilježen osamdesetih
godina pasti na tri do pet posto u prvoj polovici devedesetih godina.
To će značiti da će valjati utrošiti više sredstava na medije kao i na
istraživanja i razvoj ne bi li se povećala prodaja.
(Hina) gm br
101622 MET jul 94
10HHMM MET jul 94
(Hina) gm br