FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NJEMAČKA-TURIZAM

Autor: ;BNŠ;
Nadnaslov:Istočna Njemačka ostaje turistička pustinja Naslov: 'Zid' više nije zanimljiv Podnaslov:Nakon što je poslije pada Berlinskog zida privukla veliki broj turista željnih da nakon četrdeset godina izolacije izbliza upoznaju jednu od tvrđava komunizma, istočna Njemačka danas je prestala u tolikoj mjeri biti turistička zanimljivost. Obzirom na još uvijek slabu razvijenost njenog turističkog sektora, strani turisti radije odlaze vidjeti povijesne znamenitosti Praga ili odabrati udobnost zapadnonjemačkih destinacija. Piše: Valerie LEROUX, AFP BERLIN - Izrazito zanimljiva nakon rušenja Berlinskog zida, koje je prekinulo četrdeset godina potpune izolacije, Istočna Njemačka danas je ponovno pala u zaborav, jer strani turisti više vole povijesne znamenitosti Praga ili udobnost poznatih zapadnonjemačkih destinacija. Godine 1993, bivši DDR privukao je samo 1,5 milijun europskih turista, nasuprot 20 milijuna koliko je privukao ostali dio Njemačke, i to često vrlo kratkim putovanjima koja su polazila iz Berlina. "Istočna Njemačka ostaje i dalje vrlo privlačna u razumijevanju onoga što su dva potpuno različita sustava uspjela proizvesti", naglašava stručnjak saveznog ministarstva gospodarstva u Berlinu Peter Lautzky. "No, treba priznati da to zanima prilično ograničen krug klijentele", dodaje on. To područje posebno pogađa pomanjkanje infrastruktura i odgovarajućeg znanja, kao i konkurencija drugih zemalja istočne Europe kao što su Češka ili Mađarska koje imaju dužu tradiciju prihvata turista. Istočnonjemačka poduzeća još uvijek karakterizira loš odnos kvalitete i cijene, podcjenjuju konkurenciju i sporo se prilagođavaju potrebama klijentele, zaključuje ministarstvo gospodarstva u jednom istraživanju. "Općenito, cijene su zapadnonjemačke a usluge istočnonjemačke", sažima Lautzky. U velikim metropolama turizam je također u nepovoljnom položaju zbog lošeg stanja središta gradova koje svodi živost (trgovine, gastronomija, zabava) na strogi minumum. Međunaslov: Početni koraci u bržem razvoju turizma Neke predrasude također otežavaju stvari. Kad se radi o lingvističkim boravcima, na primjer, stručnjaci iznose očitu bojazan roditelja da pošalju svoje potomstvo na istok. "Brinemo se zbog higijene, komunikacija, rasizma", naglašava glavni tajnik Francusko-njemačke kulturne udruge za mladež (ACFAJ), Georges Koch. Za ovo ljeto, ACFAJ je već popunio svoje centre u Zapadnoj Njemačkoj, ali nema još nijednu rezervaciju za bivši DDR. Svjesni turističkih privlačnosti svojeg područja, mjesni dužnosnici ne očajavaju već povećavaju inicijative koje bi osigurale promociju njihove baštine. Godine 1993, Saska-Anhalt otvorila je "romansku turu" koja obuhvaća oko šezdeset nepoznatih znamenitosti ranog srednjeg vijeka, od Magdeburga do Hallea. Ove godine Tiringija pak predlaže turu "Klasika" koja uključuje književnike (Goethe, Schiller) i kompozitore (Bach, Strauss, Liszt..) koji su proslavili Weimar, Jenu ili Gothu. Vrhunac bi trebao biti 1996. godine koja se najavljuje kao "godina Luthera" na čitavom jugu bivšeg DDR-a, pravoj kolijevci protestantizma, povodom 450. obljetnice smrti oca Reforme. Inače, istočna Njemačka raspolaže prekrasnim prirodnim bogatstvom, neprijepornim u inozemstvu, svojim velikim jezerima Mecklenburga ili šumama Tiringije, idealnim za pješački i biciklistički turizam, vrlo popularan među Nijemcima. Globalno, iako mnogo toga još treba napraviti, smještajni kapaciteti prilično se brzo razvijaju. U lipnju 1993. godine, broj hotelskih ležajeva povećan je za 15% na 150.000 kreveta u odnosu na prethodnu godinu. Sobe u privatnom smještaju, koje još uvijek predstavlju skoro polovicu smještajnog kapaciteta, dio su turističkog pejzaža. Od turizma izravno ili posredno živi 340.000 osoba u bivšem DDR-u, nasuprot skoro dva milijuna na Zapadu. (Hina) bnš br 251417 MET apr 94 25HHMM MET apr 94

(Hina) bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙