FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIJEDLOG ZAKONA O SLUŽBENOJ UPORABI JEZIKA I PISMA ETNIČKIH I NACIONALNIH ZAJEDNICA ILI MANJINA

Autor: ;SŠH;
NACIONALNIH ZAJEDNICA ILI MANJINA ZAGREB, 23. travnja (Hina) - Na slijedeću sjednicu Zastupničkog doma Sabora Hrvatske Vlada je uputila Prijedlog zakona o službenoj uporabi jezika i pisma etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina. Temeljno pitanje koje bi se trebalo urediti tim zakonom je način ostvarivanja prava na službenu uporabu manjinskog jezika, kao prava posebno utvrđenog Ustavom Republike Hrvatske i Ustavnim zakonom o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj. Po predloženom zakonu, manjinski jezik i pismo trebali bi, uz hrvatski jezik i latinično pismo, biti u službenoj uporabi na cijelom području općine ili grada, u kojima pripadnici etničke i nacionalne zajednice ili manjine čine većinu ukupnog broja stanovnika. Ako to zahtijevaju posebni interesi zaštite etničke ili nacionalne zajednice ili manjine, zakonom se predlaže da manjinski jezik može biti u službenoj uporabi i onda, kada pripadnici etničke zajednice ili manjine sudjeluju u ukupnom broju stanovnika s manje od 50 posto. Zakonom se predlaže da se te okolnosti utvrđuju statutom općine ili grada. Odredbama predloženog zakona uređuje se, uz hrvatski jezik i latinično pismo, i službena uporaba jezika i pisma etničke i nacionalne zajednice ili manjine u postupku pred tijelima državne uprave i sudovima prvog stupnja, te javnim službama i pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, kao i u radu općinskih ili gradskih predstavničkih i izvršnih tijela te u postupku pred upravnim tijelima općina i gradova. Po prijedlogu tog zakona određeni opseg prava uporabe manjinskog jezika i pisma priznaje se pripadnicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina i na razini županije u onom dijelu, u kojem je županija jedinica lokalne samouprave. Kako se ističe u obrazloženju predloženog zakona "bilo bi nelogično da se to pravo ne priznaje članovima županijske škupštine, koja je, temeljem zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, isključivo tijelo lokalne samouprave". Po tim odredbama predloženog zakona članovi županijskih skupština, koji su pripadnici etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, a čiji je jezik i pismo u službenoj uporabi u općinama ili gradovima na području županije, imaju pravo koristiti svoj jezik i pismo u radu županijske skupštine i njezinih tijela. Po predloženom zakonu postupak drugog stupnja uvijek se vodi na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, a stranke, koje su se u prvom stupnju koristile jezikom i pismom manjine, imaju pravo na pomoć tumača, ako to izrijekom zahtijevaju. Tijela državne uprave prvog stupnja, sudovi i druga pravosudna tijela prvog stupnja, javne službe, pravne osobe koje imaju javne ovlasti, te općine i gradovi u kojima je u uporabi manjinski jezik i pismo, ne mogu provoditi predloženi zakon na način da se u bilo kojem obliku iz uporabe isključi hrvatski jezik i latinično pismo. Prijedlogom zakona o službenoj uporabi jezika i pisma etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina predviđen je nešto uži opseg prava službene uporabe manjinskog jezika i pisma pred tijelima državne uprave i sudovima prvog stupnja, javnim službama i pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, negoli u pravima koja ostvaruju pred tijelima jedinica lokalne samuprave. Naime, tijela državne uprave i sudovi prvog stupnja, javne službe i pravne osobe koje imaju javne ovlasti, po predloženom zakonu nisu dužne koristiti dvojezične žigove, pečate i natpisne ploče. U obrazloženju prijedloga zakona se ističe da se time ne utječe na mogućnost ostvarivanja prava građana, a štiti se suverenost u uporabi Ustavom utvrđenoga hrvatskog jezika i latiničnog pisma, kao jezika i pisma u službenoj uporabi. (Hina) sšh mp 231417 MET apr 94 23HHMM MET apr 94

(Hina) sšh mp

An unhandled error has occurred. Reload 🗙