FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA UMJETNOST-IZLOŽBA

Autor: ;BNŠ;
Nadnaslov:Velika izložba u počast slikarskog pokreta koji je potresao svijet Naslov: "Impresionizam, korijeni" Podnaslov:Velikom izložbom koja se ovih dana otvara u Nacionalnim galerijama Grand Palaisa u Parizu, a potrajat će do kolovoza kada seli u New York, odaje se počast desetljeću "1859.-1869." koje je proslavilo Manetove, Degasa, Fantin- Latoura, Bazillea, Moneta, Pissaroa i Renoira. Oko 80 posuđivača iz 20 zemalja omogućilo je organizatorima da okupe skoro 180 slika iz tog razdoblja. Piše: Annick BENOIST, AFP PARIZ - Nisu imali ni 30 godina, odbijali su ih na Salonima jer nisu cijenili akademsko slikarstvo, ali su posijali sjeme slikarskog pokreta koji će potresti svijet: Impresionizma. Danas se velikom izložbom "Impresionizam, korijeni", koja se otvara 19. travnja u Nacionalnim galerijama Grand Palaisa u Parizu, odaje počast desetljeću "1859.-1869." koje je proslavilo Manetove, Degasa i Fantin-Latoura, jednako kao i Bazillea, Moneta, Pissarroa i Renoira. Oko 80 posuđivača iz 20 zemalja doista je omogućilo Skupu nacionalnih muzeja/muzeju Orsay te Metropolitan Museumu of Art iz New Yorka, suorganizatorima izložbe, da okupe skoro 180 slika iz tog razdoblja "sazrijevanja". Ta će djela ostati u Parizu do 8. kolovoza, prije nego se presele u "Met" u New Yorku gdje će biti izložena najesen. Izložba počinje podsjećanjem na Salon iz 1859. godine. Važan datum: to je posljednji Salon o kojem kroniku piše Baudelaire i posljednji na kojem sudjeluje njegov prijatelj Delacroix. No, to je i prvi koji posjećuje Monet i prvi na kojem sudjeluje njegov budući kompanjon Pissarro. Pissarro, utopljen u masi od 3.894 klasicističkih djela, raspoređenih do stropa. Iako je žiri tog Salona okupio više od 1.700 umjetnika, glatko je odbacio radove Maneta i Milleta. Doba zaista nije sklono odvažnima: povijesno slikarstvo nije više u modi, zadovoljava se pejzažima, naročito ako su smirujući. Grubo prikazivanje seoske bijede, kako je vidi Millet, uznemiruje osjetila. Uostalom upravo je slikarski stalak pejzažističkog slikarstva budućim impresionistima omiljena tema na njihovim počecima, kako o tome svjedoče "Flageyev hrast" Gustavea Courbeta ili "Bodmerov hrast" Claudea Moneta. Međunaslov: Tematska i kronološka postava izložbe Ali, ne zaustavljaju se na slikarstvu na otvorenom. Kako Manet tako se i njegovi suvremenici zalažu za obnovu povijesnog slikarstva, portret, mrtvu prirodu, nagost a još više za prizore iz svakodnevnog života (obala mora, trkače staze, ulice, kazalište, opera). Toliko tema koje je akademizam prezirao a koje će postati ekskluzivne teme Impresionista. Izložba je postavljena i kronološki i tematski, pokazuje i djela umjetnika koji su im pokazali put (Courbet, na prvom mjestu, ali i Corot, Eugene Boudin, Daubigny) ili onih koji su neko vrijeme bili njihovi pratioci (Puvis de Chavannes, Tissot, Whistler). Slijedi se nit njihovih susreta, često presudnih. Između 1860. i 1863. Bazille, Sisley, Renoir i Monet susreću se u atelieru Gleyrea i rade zajedno. Godine 1861, Pissarro susreće Cezannea, dok Degas upoznaje Maneta. Njihov put je posut zamkama i 1863. godine Napoleon III odlučuje se za "Salon odbijenih", budući da je žiri opet kaznio Fantin-Latoura, Jongkinda, Maneta, Pissarra i Whistlera. Dvije godine kasnije, Manetova "Olimpija" uzrokuje skandal ogromnih razmjera u Salonu. Godine 1866. žiri odbija radove Maneta i Renoira. Izložba također omogućuje usporedbe koje još nikada nisu rađene: između velikih portreta koje su nakon Maneta, šezdesetih godina prošlog stoljeća, slikali Monet, Renoir i Cezanne. Između morskih pejzaža koje su naslikali u Trouvilleu 1865. godine Courbet i Whistler. Prisustvujemo također iznenađujućem sučeljavanju Courbeta i Maneta. Prvi odgovara na nagost "Doručka na tratini", koji ne voli, nagosti "Žene s papigom". Manet potom uzvraća sa ženom - ovog puta odjevenom - također s papigom. Takva je geneza onih koje se 1874. godine moralo nazvati Impresionistima, u smislu, prema riječima kritičara umjetnosti iz tog razdoblja, u kojem "ne prikazuju pejzaž, već utisak koji pejzaž proizvodi", pokrečući time toliko očekivanu "školu oka". Izložba će biti otvorena za posjetitelje od 23. travnja. (Hina) bnš br 201123 MET apr 94 201123 MET apr 94

(Hina) bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙