FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA KINA-GOSPODARSTVO

Autor: ;MT;
Nadnaslov:Kina - svjetski trgovinski partner koji obećava Naslov: Kinesko tržište: potencijalno ili stvarno? Podnaslov:Dok su neki od stranih ulagača zamoreni čekanjem napustili Kinu, oni uspješniji tvrde da se strpljenje isplati te da ovo već nekoliko godina golemo potencijalno tržište, danas sve više postaje stvarnost. Prema predviđanjima zapadnih ekonomista, broj Kineza koji raspolažu prihodima za potrošnju na potrošačku robu, uz postojeću stopu gospodarskog rasta, neprekidno će rasti, da bi potom došlo do prave eksplozije potrošnje u Kini. Piše: Gilles CAMPION, AFP PEKING - Kinesko tržište, često nazivano "tržištem stoljeća" sa svojim stotinama milijuna potencijalnih potrošača, razočaralo je brojne strane ulagače zamorene čekanjem izvanrednih ugovora, ali oni koji su bili strpljivi uvjereni su da se ne radi o varci, već da je ta tvrdnja stvarna. Nakon zaleđenja gospodarskih odnosa između Pariza i Pekinga koje je trajalo blizu dvije godine, zbog prodaja francuskog oružja Tajvanu, francuska poduzeća se spremaju ponovo zauzeti mjesto na kineskom tržištu, prilikom službenog posjeta premijera Edouarda Balladura od 7. do 10. travnja. Kina, čije gospodarstvo raste prosječno 13 posto godišnje u posljednje dvije godine, postala je u stvari nezaobilazni partner u svjetskoj trgovini. Otkako je komunistički režim Deng Xiaopinga pokrenuo politiku otvaranja prema Zapadu prije petnaest godina, kinesko gospodarstvo se učetverostručilo i za dvadesetak godina bi se moglo, prema nekim predviđanjima, izdići na razinu gospodarstva Sjedinjenih Država ili Europske unije. "Paradoks je da je Kina jedna od posljednjih socijalističkih zemalja na planeti, ali i jedna od najuspješnijih zemalja po svom napretku", otkriva jedan zapadni ekonomist. A ta svakako jedinstvena situacija čini je teško pristupnim tržištem". "Kina nije za naivne, male i gladne. Ona nije samo nacionalno tržište, već je središte regionalnog tržišta, gospodarska pluća i lokomotiva Azije", rekao je nadavno jedan stručnjak za kineska pitanja tijekom kolokvija o ulaganjima u Kini. Michel Labie, glavni izaslanik francuske tvrtke Elf-Aquitaine, koji živi u Kini dvanaest godina, uvjeren je "da se Kini ne prodaje, već je Kina ta koja kupuje". "Čim se poštuje kineski kupac, prilagođavanjem ponude njegovim potrebama, mogu se sklapati poslovi. Ali oni koji stižu u Kinu uvjereni da imaju najbolji proizvod i oni kojima se žuri potpisati ugovor, brzo će biti razočarani", dodaje on. Međunaslov: Slijedi potrošačka eksplozija u Kini Dok većina francuskih tvrtki prelazi kroz teško razdoblje, Elf- Aquitaine, najveći francuski ulagač u Kini, prodao je prošle godine francuskih proizvoda u vrijednosti od 295 milijuna dolara, nakon 240 milijuna dolara u 1992. godini. "Strpljenje se isplati u Kini i poslovni ljudi koji su otišli, umoreni od čekanja, su pogriješili", ocijenjuje on. "Već nekoliko godina potencijalno tržište, Kina je postala stvarno tržište, možda ne tržište ovog stoljeća, ali zasigurno slijedećeg." Od 1,2 milijarde stanovnika, Kina trenutno ima oko 75 milijuna osoba koje raspolažu prihodom za potrošnju na potrošačku robu. Zapadni ekonomisti su izračunali da će za pet godina, uz postojeći gospodarski rast, njihov broj biti 200 milijuna. Ako se usporedi udio kineskog stanovništva u svijetu (22 posto) i njegov udio u globalnoj potrošnji planete (5 posto), može se očekivati prava ekplozija potrošnje u Kini. Trenutno, gospodarski boom ponajviše doživljava industrija luksuzne robe: Mercedesi preplavljuju ulice velikih gradova, Rolls Roycevi i Ferrariji se prodaju kao ludi, a američki telekomunikacijski div - Motorola dio je nezaobilazne zbirke kineskog "nouveau riche". "Ali ne treba dopustiti da nas zabljesne to teoretsko tržište od više od milijarde potrošača, jer Kinezi su shvatili da je bolje proširiti svoje trgovačke partnere kako bi im mogli poslužili i za njihove diplomatske interese. A glede velikih ugovora, postali su majstori umijeća financiranja preko samih dobavljača, na teret zapadnih poreznih obveznika", naglašava jedan europski poslovni čovjek. (Hina) mt br 061452 MET apr 94

(Hina) mt br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙