FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ITALIJA-TURIZAM

Autor:
Nadnaslov: Talijanski turizam okreće se krstarenju Naslov: Ove godine u modi je krstarenje Podnaslov: Od ovogodišnjih tendencija u turizmu koje se naslućuju u Italiji, mogla bi se naslutiti i budućnost za hrvatski turizam i brodogradnju. U modu, čini se, ulazi kratkotrajno krstarenje luksuznim brodovima. Piše: Nevio LUKŠIĆ, AR RIM - Od ovogodišnjih tendencija u turizmu koje se naslućuju u Italiji, mogla bi se naslutiti i budućnost za hrvatski turizam i brodogradnju. U modu, čini se, ulazi kratkotrajno krstarenje luksuznim brodovima. Ovogodišnju sezonu krštenja novih brodova za takve turističke izlete otvara prestolonasljednik Monaka, Alberto, s brodom "Silver Cloud". Riječ je o brodu od 13 tisuća tona koji ima mjesta za samo 296 putnika, ali je zato proglašen trenutno najluksuznijim na svijetu. Praktički sve su to apartmani najluksuznije opremljeni, a posluga je putnicima na raspolaganju 24 sata. Brod je izgrađen u brodogradilištu u Viareggiu a njegov blizanac "Silver Wind" zaplovit će krajem godine. Naručitelj tih brodova je "Silversea Cruises" ali će oni nositi i talijansku zastavu i imat će talijansku posadu. "Silver Cloud" kreće 2. travnja na svoje prvo krstarenje od talijanskog grada Civitavecchie do Atene preko Taormine, Krfa itd. Cijena tog krstarenja kreće se od 5,6 milijuna lira do 12,5 milijuna, što dovoljno govori o kakvom se luksuzu radi. Serija proljetnih promocija novih brodova za krstarenje nastavit će se brodom-trajektom "Splendid" od 32 tisuće tona grupacije Grimaldi, a zatim će na red u lipnju doći brod "Italia I" od 15 tisuća tona. Ta dva plovila je projektirao Giuseppe De Jorio za kojeg kažu da je jedan od najboljih brodskih arhitekata. Zanimljivo je da je "Italia I" zapravo preuređeni stari švedski prekooceanski brod "Stockholm" koji je 1956. udario u talijanski prekooceanski brod "Andrea Doriju" i potopio ga. Sada će "Italia I" prevoziti 580 putnika a u svim će se kabinama nalaziti kupaonice s kadama. Restoran je toliko velik da će moći opslužiti sve putnike istovremeno. Premijera takvog obnovljenog starog broda bit će tijekom sastanka šefova država i vlada sedam industrijski najrazvijenijih zemalja svijeta što će se u srpnju održati u Napulju. "Italija I" ugostit će novinare koji će pratiti sastanak na vrhu 'sedmorice'. Nakon toga će započeti svoju eru krstarenja od tri, četiri i sedam dana. Kretat će iz Civitavecchie do Caprija, Sorrenta, Livorna i Bastie. To je najkraće krstarenje koje će započimati u petak i završavati u ponedjeljak navečer. Takva četverodnevna turneja koštat će najmanje 875 tisuća lira što i nije mnogo ako se zna da je teško u nekom boljem restoranu u Italiji večerati za ispod sto tisuća lira. Ne samo što talijanski brodovlasnici naručuju nova plovila za krstarenje, za što su očito zainteresirani turisti, nego i strane tvrtke naručuju brodove kod talijanskih brodograditelja, što znači da je i za brodograđevnu industriju zapuhao povoljniji vjetar. "Holland American Line" naručio je u brodogradilištu Monfalconea brod od 55 tisuća tona - "Ryndam" koji će zaploviti ove godine. Brodogradilište u La Speziji dovršava brod za "Swedish American Line", a sljedeće dvije godine talijanska brodogradnja će biti još zaposlenija. Jedan od zanimljivijih projekata je onaj za američkog brodovlasnika Carnivala koji je naručio brod od 95 tisuća tona. Brodograđevna industrija Italije postala je zaposlenija i to za naručioce koji organiziraju skupa krstarenja. Hrvatska brodogradnja ima dobre preporuke i mogla bi se, ako konačno dođe do mira na cijelom bivšem jugoslavenskom prostoru, ubrzo uključiti u svjetsko tržište. A i hrvatska turistička ponuda mogla bi postati bogatijom kad bi sadržavala organizaciju krstarenja. (Hina) bnš 310932 MET mar 94 31HHMM MET mar 94

(Hina) bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙