FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SAD-SIGURNOST

Autor: ;GM;
Nadnaslov:SAD: Amerikance zahvatila pošast sigurnosnih etiketa Naslov: Kako se osigurati od krađa? Podnaslov:Izrazito svjesni problema sigurnosti i suočeni s učestalim krađama svake vrste, Amerikanci sve češće prihvaćaju elektronsko osiguranje od krađe, rabeći malu elektronsku sigurnosnu etiketu gdje god stignu - njome se osigurava sve: od novorođenčadi u bolnicama do proizvoda u robnim kućama. Industrijski analitičari procjenjuju da će većina američkih trgovaca, tvornica i drugih institucija posegnuti za ovakvim ili sličnim vidom kontrole, što će neslućeno povećati tržište ovakvih proizvoda i donijeti tvrtkama koje ih proizvode ogromne profite. Piše: Julie VORMAN, Reuter MIAMI - U Americi, koja izrazito brine o sigurnosti, sve je, od novoređenčadi pa do klupskih ručnika i tuba masti protiv hemeroida, označeno malom magnetskom sigurnosnom etiketom koja osigurava protiv krađe. Industrijski analitičari očekuju da će većina američkih trgovaca, tvornica i ostalih institucija u slijedećih nekoliko godina početi koristiti spomenutu etiketu ili pak neke druge elektronske naprave ne bi li se krađama stalo na kraj. To je dobra vijest za tvrtke u toj djelatnosti, poput vodeće Sensormatic Electronics Corp., koja bi do 1998. godine trebala doprinijeti ostvarenju njezinih prihoda od milijardu dolara, navodi predsjednik tvrtke Ronald Assaf. Tvrtka Deerfield Beach, sa sjedištem na Floridi, proizvodi brojne elektronske naprave i tehnologiju u svrhu preventive od krađa, uključujući i zatvorene televizijske krugove te nezgrapne, plastične bijele etikete u obliku krokodila koje često susrećemo na ženskoj odjeći. No proizvod koji se najviše prodaje jest na tržištu dostupna elektronska etiketa veličine nokta koja se može ugraditi u gotovo svaku vrst proizvoda ili pakiranja. Etiketa proizvodi glasan zvuk kada prođe kroz magnetski sigurnosni senzor postavljen na strateškim mjestima, kao što su izlazna vrata. Tvrtka Sensormatic je već potpisala ugovore sa nekoliko stotina bolnica koje etikete stavljaju novorođenčadi oko ruke ili na pelene. Kad bi netko pokušao dijete iznijeti sa odjela rodilišta pojavio bi se elektronski zvuk, zahvaljujući kojem bi se dizala automatski zakočila a glavni ulazi zatvorili. "Iz američkih bolnica godišnje nestane samo dvanaestak novorođenih beba, no neke bolnice žele imati takav sustav osiguranja ne bi li svojim pacijenticama osigurale "duševni mir", navodi Assaf. Neki starački domovi pacijentima koji pate od Alzeihemerove bolesti oko članka ruke stavljaju ovakve etikete keko bi ih spriječili da lutaju okolo. Međunaslov: Proizvodi s ugrađenom sigurnosnom etiketom? Ove su se etikete također pokazale popularnima u nekim rekreativnim centrima u kojima članovi godišnje ukradu i na tisuće ručnika, kao i u kockarnicama gdje djelatnicima ponekad u džepovima nestanu žetoni od 25 i 50 američkih dolara. No etikete najviše koriste trgovci na malo, robne kuće, diskontne trgovine kao što su K-Mart te WalMart, trgovine ploča kao što su Blockbuster i MusicLand, te lanci "drugstore" trgovina Rite-Aid i Eckerd. Etikete koriste za odabrane proizvode, nastojeći uvjeriti svoje dobavljače i proizvođače da male etikete na proizvode instaliraju već tijekom proizvodnog procesa. "Brojke su potencijalno toliko goleme, da je teško čak i procjeniti koliko bi veliko moglo postati to tržište", mišljenja je Assaf. Industrijski analitičari ističu kako udio tvrtke Sensormatic na tržištu proizvoda naprava za osiguranje protiv krađe već sada spriječava u rastu njihove takmace, tvrtke Checkpoint Systems, Minnesota Mining, Manufacturing Co. (3M) te Knogo Corp. "Strahovita je potražnja za sigurnosnim etiketima. Ljudi od trgovaca i ostalih poslovnih ljudi svakodevno kradu", izjavio je Harry Katica, analitičar tvrtke Raymond James Financial. No bitka da se proizvođače uvjeri da kupe na tržištu raspoložive etikete te ih već u tvornicama ugrade u proizvode zasigurno neće biti laka. Najveći američki snimateljski studio je prošle godine odbacio sličnu tehnologiju tvrtke Sensormatic, tvrdeći kako elektronske etikete umanjuju kvalitetu zvuka. Tvrtka Sensormatic je porekla optužbu, ističući kako glazbeni studiji nisu željeli mijenjati tehnologiju svojih tvornica koja sada nije primjerena ugrađivanju etiketa. U međuvremenu, trgovine muzičkih proizvoda pod svaku cijenu žele krađama stati na kraj pa od tvrtke Sensormatic i nadalje kupuju velike količine etiketa. Trgovine tipa "drugstore" svake godine također imaju velike gubitke; najviše se kradu baterije, kozmetika, filmovi, sunčane naočale i drugi manji proizvodi. "Čak se i lijek protiv hemeroida neočekivano često krade; pokazalo se da je to osobito učestala pojava u trgovinama Floridi gdje ga starije žene koriste kao sredstvo koje privremeno zateže kožu lica", navodi Assaf. Trgovci na malo teške kategorije, kao što su Wal Mart, K - Mart i Home Depot, već neke svoje proizvode opremaju etiketama, te vrše pritisak na proizvođače kao što su Black & Decker Corp. ne bi li etikete ugradili već u svojim tvornicama. Sličnu elektronsku etiketu isprobava i velik lanac trgovina ženske odjeće. Male su etikete pričvršćene na već postojeće etikete, a jednog će dana možda prilikom proizvodnje biti ugrađena u samu odjeću, ističe Assaf. "Ako uspijemo proeobratiti samo dio kupaca koji kupuju odjevne predmete biti će to veoma, veoma velik uspjeh za nas". (Hina) gm br 281247 MET mar 94 28HHMM MET mar 94

(Hina) gm br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙