Nadnaslov:"Cosmopolitan" osvaja rusko tržište medija obraćajući se
"novoj generaciji" Ruskinja
Naslov: U borbi za suvremenu rusku ženu
Podnaslov:S otvaranjem društva zapadnim utjecajima po raspadu SSSR-a,
ruska se žena potpuno promijenila i više je ne zanimaju
teme ženskog tiska iz sovjetskog razdoblja - upravo takvoj
čitalačkoj publici koja se danas pita o nezavisnosti, seksu
i modi obraća se poznata revija za žene "Cosmopolitan", čije
će rusko izdanje uskoro ugledati svjetlo dana. Dok su
brojna zapadna poduzeća doživjela neuspjeh na ruskom
tržištu medija, "Cosmopolitan" već sada predstavlja uspjeh.
Piše: Marielle EUDES, AFP
MOSKVA - Ženska revija "Cosmopolitan" krenula je u osvajanje suvremene
ruske žene koja je zajedno s komunizmom odbacila svoje ružne čizme i
plastične vrećice. Prvi broj ruskog izdanja, već u tisku, izaći će 29.
travnja.
S otvaranjem društva zapadnim utjecajima po raspadu SSSR-a, ruska
žena potpuno se promijenila i više je ne zanimaju teme ženskog tiska
iz sovjetskog razdoblja - Rabotniste (Radišna žena) i Krestianke
(Seljanka).
Cosmopolitan se okreće toj "novoj generaciji" koja se danas pita o
nezavisnosti, seksu i modi, objašnjava direktorica ruskog izdanja
Annemarie van Gaal.
Nakon godinu dana razgovora, van Gaalova je uspjela uvjeriti
američkog izdavača Hearst Magazines International da se upusti u posao
zajedno s International Media, nizozemskom tvrtkom već etabliranom na
tržištu medija u Rusiji (tamo izdaje dnevne novine na engleskom jeziku
- Moscow Times i ima značajan udio u Radio Nadežda).
No, dok su brojna zapadna poduzeća doživjela neuspjeh na ruskom
tržištu medija, Cosmopolitan već sada predstavlja uspjeh. "Četrdeset
četiri stranica reklama, svaka po 5.500 dolara", prodane su u prvom
broju. "Tvrtke su potpisale ugovore do 1996. godine", kaže gospođa van
Gaal, što "nadmašuje i najoptimističnija predviđanja".
Međunaslov: Novo stanje duha i stari problemi
Cosmopolitan se ne obraća posebno jako bogatim ili ženama u potrazi
za mužem milijarderom (koje prije čitaju reviju za "nouveaux riches"
Imperial) nego novom stanju duha.
Sa šest stalno zaposlenih, više od polovice članaka bit će pisano
posebno za rusko izdanje, budući da su problemi suvremene ruske žene
ponekad daleko od onih koje muče žene na Zapadu.
Sveučilište u Moskvi otvorilo je krajem osamdesetih godina
interdisciplinarni fakultet posvećen isključivo proučavanju žena kako
bi se ispravilo desetljeća muškog pristupa povijesti, gospodarstvu ili
sociologiji ("Women's studies" postoje od kraja šezdesetih u SAD).
No, mlada ruska žena stanuje još uvijek često u svekrvinom stanu,
zarađuje 40% od iznosa plaće nekog muškarca za identičan posao, još
uvijek rijetko koristi suvremena kontraceptivna sredstva (stopa
pobačaja iznosi 98 na 1.000 nasuprot 14 na 1.000 u Francuskoj)...
U prvim brojevima časopisa će se, primjerice, obraditi teme kao
"Trideset godina, neudate, čime se ponose" (prvi broj), "Kako se
složiti s muževljevom obitelji", "Muževi stranci", nabraja van
Gaalova.
Prvi broj tiskan je u Nizozemskoj u 65.000 primjeraka. U Moskvi će se
pustiti u prodaju 45.000 primjeraka, u Sankt Petersburgu 15.000, a
ostatak u nekoliko drugih velikih gradova u zemlji, ali "ne po
luksuznim hotelima niti bijednim kioscima".
Cosmopolitan će se prodavati po jedinstvenoj cijeni od 2,4 dolara
(preporučena cijena, sadašnjih 4.100 rublja) na "mjestima na koja
obavezno zalazi suvremena ruska žena" - Galeries Lafayette,
prodavaonice kozmetičkih proizvoda GOUM, sportski klubovi ili neki
frizerski saloni.
(Hina) bnš br
200711 MET mar 94
200711 MET mar 94
(Hina) bnš br