FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA AUTOMOBILI-SALON

Autor: ;MAT;
Nadnaslov:Velika međunarodna izložba automobila - 64. salon u Ženevi Naslov: Novosti iz automobilskog svijeta Podnaslov:Unatoč tome što su mnogi od tih noviteta već prokomentirani i predstavljeni u tisku, najznačajniji događaj za javnost je konačna pojava ozbiljnog europskog konkurenta Renaultovom modelu Espace, što su ga zajedno proizveli francuski PSA Peugeot Citroen i talijanski Fiat. Piše: Claude JUVENAL, AFP ŽENEVA - Vrijeme kad su konstruktori automobila otkrivali svoje novosti tek na velikim međunarodnim izložbama očito je prošlo te 64. Ženevski salon, koji u četvrtak otvara vrata javnosti, nije umakao pravilu: on obiluje novostima koje je specijalizirani tisak već bogato prokomentirao, u nekim slučajevima i nekoliko mjeseci unaprijed. Usprkos tome, bez sumnje najznačajniji događaj za javnost je konačna pojava ozbiljnog europskog konkurenta Renaultovom modelu Espace kojeg su zajedno stvorili francuski PSA Peugeot Citroen i talijanski Fiat. Službeno predstavljen već krajem siječnja u Ženevi, taj automobil će kod Peugeota dobiti ime Peugeot 8O6, kod Citroena Evasion, kod Fiata Ulisse, te kod Lancie jedno koje još nije otkriveno, ali radit će se o određenom grčkom slovu. Ti "monospaces", svi slični gotovo do detalja uvažavajući gospodarske zahtjeve, pojavit će se na tržištu krajem proljeća. Druga važna "novost" dolazi iz Renaulta s modelom Laguna koji je u prodaji već nekoliko tjedana i koji bi trebao zamijeniti Renault 2l. Međutim, Renault predstavlja verziju Baccara koja još nije viđena. Kod francuskih konstruktora može se pronaći privlačan Peugeot 3O6 kabriolet, u utorak izabran za "najljepši kabriolet salona", a novinarima otkriven već prošlog mjeseca. Renault, jedini konstruktor koji na gotovo svim izložbama predstavlja neki novi "concept car" nije ni ovaj put prekršio tradiciju predlažući Argos, mali sportski auto napravljen na bazi Twinga. Međunaslov: Ograničenja modela budućnosti Kod europskih konstruktora, novost dolazi iz BMW-a koji predstavlja vozilo "compact", verzija izvedena u dva obujma iz serije 3 u kojem je prtljažnik smanjen za 24 cm. General Motors (Opel-Vauxhall) sa svoje strane predlaže novi model Omega, koji je prošli mjesec predstavljen u Portugalu i koji je izgleda pomalo razočarao specijalizirani tisak svojom završnom izvedbom. I na kraju Chrysler, koji izlaže serijski model Neon jednostavne "američke kvalitete", premda je isti model prošle jeseni na izložbi u Frankfurtu izgledao privlačnije. Kod Japanaca se može pronaći kvaliteta, ali i mnogo onog već viđenog na prošlom salonu u Tokiju, što je izgleda znak da konstruktori i dalje rade na automobilu za kraj stoljeća, te da se još zapravo nisu opredijelili za put kojim bi krenuli. Napuštanje "bio-dizajna" u korist uglastijih formi, koje se moglo primijetiti na prošlom salonu u Tokiju, manje je zamjetno sada u Ženevi. Glede istraživanja, gotovi su svi konstruktori odustali od predstavljanja električnog vozila, iako su već dokazali na prijašnjim salonima da vladaju tom tehnologijom, teoretski tehnologijom budućnosti, ali danas onemogućenom malom autonomijom sadašnjih akumulatora. Na izložbenom prostoru našlo se i nešto tzv. hibridnih automobila - električnih, za grad, te s ugrađenim motorom na izgaranje, za otvorene ceste.Iako zamišljeni kao vrlo privlačni, ti automobili će se teško prodavati uzevši u obzir njihovu proizvodnu cijenu jer umjesto jednog motora njima trebaju dva. (Hina) mat br 110704 MET mar 94 110704 MET mar 94

(Hina) mat br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙