Nadnaslov:Velika međunarodna izložba automobila - 64. salon u Ženevi
Naslov: Novosti iz automobilskog svijeta
Podnaslov:Unatoč tome što su mnogi od tih noviteta već prokomentirani
i predstavljeni u tisku, najznačajniji događaj za javnost
je konačna pojava ozbiljnog europskog konkurenta
Renaultovom modelu Espace, što su ga zajedno proizveli
francuski PSA Peugeot Citroen i talijanski Fiat.
Piše: Claude JUVENAL, AFP
ŽENEVA - Vrijeme kad su konstruktori automobila otkrivali svoje
novosti tek na velikim međunarodnim izložbama očito je prošlo te 64.
Ženevski salon, koji u četvrtak otvara vrata javnosti, nije umakao
pravilu: on obiluje novostima koje je specijalizirani tisak već bogato
prokomentirao, u nekim slučajevima i nekoliko mjeseci unaprijed.
Usprkos tome, bez sumnje najznačajniji događaj za javnost je konačna
pojava ozbiljnog europskog konkurenta Renaultovom modelu Espace kojeg
su zajedno stvorili francuski PSA Peugeot Citroen i talijanski Fiat.
Službeno predstavljen već krajem siječnja u Ženevi, taj automobil će
kod Peugeota dobiti ime Peugeot 8O6, kod Citroena Evasion, kod Fiata
Ulisse, te kod Lancie jedno koje još nije otkriveno, ali radit će se o
određenom grčkom slovu. Ti "monospaces", svi slični gotovo do detalja
uvažavajući gospodarske zahtjeve, pojavit će se na tržištu krajem
proljeća.
Druga važna "novost" dolazi iz Renaulta s modelom Laguna koji je u
prodaji već nekoliko tjedana i koji bi trebao zamijeniti Renault 2l.
Međutim, Renault predstavlja verziju Baccara koja još nije viđena.
Kod francuskih konstruktora može se pronaći privlačan Peugeot 3O6
kabriolet, u utorak izabran za "najljepši kabriolet salona", a
novinarima otkriven već prošlog mjeseca.
Renault, jedini konstruktor koji na gotovo svim izložbama predstavlja
neki novi "concept car" nije ni ovaj put prekršio tradiciju predlažući
Argos, mali sportski auto napravljen na bazi Twinga.
Međunaslov: Ograničenja modela budućnosti
Kod europskih konstruktora, novost dolazi iz BMW-a koji predstavlja
vozilo "compact", verzija izvedena u dva obujma iz serije 3 u kojem je
prtljažnik smanjen za 24 cm.
General Motors (Opel-Vauxhall) sa svoje strane predlaže novi model
Omega, koji je prošli mjesec predstavljen u Portugalu i koji je
izgleda pomalo razočarao specijalizirani tisak svojom završnom
izvedbom.
I na kraju Chrysler, koji izlaže serijski model Neon jednostavne
"američke kvalitete", premda je isti model prošle jeseni na izložbi u
Frankfurtu izgledao privlačnije.
Kod Japanaca se može pronaći kvaliteta, ali i mnogo onog već viđenog
na prošlom salonu u Tokiju, što je izgleda znak da konstruktori i
dalje rade na automobilu za kraj stoljeća, te da se još zapravo nisu
opredijelili za put kojim bi krenuli. Napuštanje "bio-dizajna" u
korist uglastijih formi, koje se moglo primijetiti na prošlom salonu u
Tokiju, manje je zamjetno sada u Ženevi.
Glede istraživanja, gotovi su svi konstruktori odustali od
predstavljanja električnog vozila, iako su već dokazali na prijašnjim
salonima da vladaju tom tehnologijom, teoretski tehnologijom
budućnosti, ali danas onemogućenom malom autonomijom sadašnjih
akumulatora.
Na izložbenom prostoru našlo se i nešto tzv. hibridnih automobila -
električnih, za grad, te s ugrađenim motorom na izgaranje, za otvorene
ceste.Iako zamišljeni kao vrlo privlačni, ti automobili će se teško
prodavati uzevši u obzir njihovu proizvodnu cijenu jer umjesto jednog
motora njima trebaju dva.
(Hina) mat br
110704 MET mar 94
110704 MET mar 94
(Hina) mat br